Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sietara schreef:Veel trainen, mijn paard doet het inmiddels perfect!
Aan de lijn zoekt ze zo veel steun dat ik de lijn niet houden kan.
Ik heb zelf een vorm van weke delen reuma en daarom zonder lijn. Met voltigeren (zijn we pas mee begonnen) met lijn gaat het redelijk omdat de gene op het paard hem een beetje naar binnen kan sturen als het te erg is...
Groetjes en Veel Succes
p.s. Goed en veel belonen:D Klopje op de hals vinden ze prachtig!!!
manie schreef:Sorry maar het is longereN zonder koorD (al vind ik lijn een beter woord)
FZ_Lin schreef:manie schreef:Sorry maar het is longereN zonder koorD (al vind ik lijn een beter woord)
Dit is niet echt bepaald een antwoord of wel?
Maar zoals er hier al in het topic is gezegd: Goed door oefenen met lijn, en als je hebt gelongeerd, probeer dan even zonder lijn.
Mijn paard kan ik ook zonder longe laten lopen, doet ze perfect.
15carlijn15 schreef:askazita schreef:veel oefenen, eerst in een longeercirkel als dat kan.
als je dat vaak genoeg hebt gedaan kan het bijv. ook zo in de wei. en veel belonen.
Ik heb geen longeercirkel en ken ook niemand met
mipsy schreef:eerst met zodat ze goed naar de commando's luisteren en daarna zonder proberen. Doe er nu zelfs twee tegelijk en gaat perfect. Moet wel altijd hetzelfde paard voorop laten lopen anders wordt het een dolle boel. Laat ze ook stoppen en draaien op commando en het paard wat voorop loopt schuift dan vanzelf weer een plaats naar voor. Als het niet vanzelf gaat laat ik het paard wat altijd achter loopt even stoppen en de ander doorlopen zodat de volgorde weer goed is. Het gaat nu perfect, ook in draf en galop maar dat heeft wel heeeel veel tijd gekost. Binnenkort wil ik het met 3 gaan proberen.