Clicker.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLuxorlove

Clicker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 19:16

Zijn jullie content over een clicker?
Waarom wel waarom niet ;)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:21

Ik ben heel tevreden met de clicker. Mooi spulletje, lekker geluidje,... ;)

Nee hoor, ik werk echt graag met clicker, omdat mijn paard dan 'weet' dat hij iets goed doet. Ik merk dat mijn paard op deze manier sneller en makkelijker leert en ook beter weet wanneer hij iets goed doet. Mijn paard leert ook meer en meer dat als hij geen click hoort, er geen worteltje komt, dus van een bedelend paard heb ik niet echt last.

Alleen onder het zadel vind ik het moeilijker werken, vermits je buiten de teugels dan ook nog de clicker in de hand moet houden, maar als het moet gaat dat ook... En het belonen zorgt daarenboven nog voor lenigheid van de nek van je paard ;)

Captain

Re: Clicker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:40

Ik ben zeer tevreden over de clicker.

Het geeft veel duidelijkheid voor mijzelf en voor m'n paard. Als ik hem niet mee heb gaat het VD-en ook meteen minder enthousiast. Ik vind het een geweldige uitvinding en een perfect middel tegen happerige paarden! +:)+

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:53

Ik vind het persoonlijk niet erg handig. M'n verzorgpony reageerde er eerst wel goed op, maar ik vind het zo vervelend om 1 hand 'kwijt' te zijn. Ik heb liever beide handen vrij en sinds ik zonder clicker werk, merk ik eigenlijk geen verschil. Dit is dan bij m'n verzorgpony, maar bij een andere pony vind ik het misschien wel weer fijn, omdat het daar wel echt nut heeft.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:02

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:58

Ik vroeg me al een paar keer af of clickertraining ook bij paarden goed werkt.
Ik train er namelijk ook mijn hondjes mee en krijg straks mijn eerste paardje en het leek me leuk om dan ook met de clicker te gaan werken.
Ga het dus zeker proberen als het zo ver is *D

mipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:34

tevreden. Je kunt de beloning met voedsel uitstellen waardoor de paarden minder happerig worden.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:23

Ik gebruik de clicker ook met mn hond en ik had echt geen idee dat je die ook kon gebruiken bij paarden! Schrikken ze er niet van?

mipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:50

acera1991 schreef:
Ik gebruik de clicker ook met mn hond en ik had echt geen idee dat je die ook kon gebruiken bij paarden! Schrikken ze er niet van?

onze paarden niet, ook nooit gedaan. De 1e keer dat ik de clicker ging gebruiken zelfs heel nieuwsgierig, waar komt dat geluid nu vandaan. Als ik de clicker niet bij me heb gebruik ik het klakken met mijn tong als beloning. Werkt ook heel goed.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:57

okee ik ga het maar eens proberen :)

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:58

Ik ben ook zeer enthousiast over het gebruik van de clicker. Je moet je paard wel even laten wennen aan het idee dat er na een klikje wat lekkers komt. Maar als ze dat eenmaal door hebben! Gaat het echt super. Plus dat je leuk kunt freeshapen. Dat is dat je paard van allerlei gedrag gaat doen om maar een klikje te krijgen en dus wat lekkers! erg leuk..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:06

Ja hoor zeer tevreden over gebruik van een clicker, maar ik train mijn paarden er wel op dat ik zowel clicker als een stembeloning kan gebruiken :)

Shaq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:05

ik heb het met mijn hond gedaan gaat hetook makkelijk met een 10 jarige kwpn ruin?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:07

Shaq schreef:
ik heb het met mijn hond gedaan gaat hetook makkelijk met een 10 jarige kwpn ruin?

Prima, mijn merrie deed het voor zover ik weet ook voor het eerst op 9 jarige leeftijd, ze snapt het precies.

Shaq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:08

hoi,
wie weet hoe je het beste een 6 week jong kitten katje op kan voeden in de stal?
ik weet namelijk niks van katten af, maar ik krijg dus nu een kitten van 6 weken oud voor in de stal!
wat is het beste?
ik zit zelf nog op school moet ik hem gewoon los laten lopen en gewoon veel voer geven?
of opsluiten in destal?!!

xx
Shaquille

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:08

Shaq schreef:
hoi,
wie weet hoe je het beste een 6 week jong kitten katje op kan voeden in de stal?
ik weet namelijk niks van katten af, maar ik krijg dus nu een kitten van 6 weken oud voor in de stal!
wat is het beste?
ik zit zelf nog op school moet ik hem gewoon los laten lopen en gewoon veel voer geven?
of opsluiten in destal?!!

xx
Shaquille

Hoort hier niet, en een kitten hoort niet in een stal thuis, maar in een gezin wat mij betreft, zoek iemand die er verstand van heeft.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:45

een 6 weken oude kitten is veelste jong om weg te gaan bij zijn ouders. Als je niks van katten weet moet je er ook niet zomaar wat nemen, want gewoon loslaten werkt inderdaad niet nee.

Een kat op stal zie ik niet veel mis mee, mits degene waar van die is wel er verstand van heeft en er verantwoordelijk mee omgaat, ook vlooienmiddel en ontwormingskuren geeft enz. Ik heb hier katten in huis zitten waarvan ik weet dat ze net zo gelukkig zouden zijn als ze op stal zouden rondlopen. En bij mijn vz-shet loopt er een kat die zich harstikke goed vermaakt zonder problemen.

Maar daar is het topic inderdaad niet over.