wie o wie kan mij helpen, probeer al aantal maanden mijn shetlander te longeren, dit lukt voor geen ene meter, hij snapt er helemaal niets van.
als iemand met hem mee loopt of voor hem loopt rent hij erachter na, maar zodra hij het zat is komt hij voor me neus staan. Normaal loop ik buiten met hem, maar als het bijv geregend heeft en het nat is ga ik niet met hem naar buiten (we zitten in een bos gebied) Dus dan wil ik hem longeren in de bak. ik heb het al tig keer geprobeert, zelf heb ik het gevoel alsof ik iets fout doe, of dat hij gewoon geen zin heeft, hij moet toch zijn beweging hebben.
Heeft iemand tips hoe ik hem kan laten longeren ?? Wil wel graag dat hij dit leert
ElsB
Geplaatst: 21-05-10 16:07
Op http://www.abouthorses.tv kun je volgens mij een online cursus longeren doen (met filmpjes). Misschien heb je daar iets aan. En ik zou een ervaren iemand vragen om je te helpen, want voor je het weet gaat 't van kwaad tot erger.
beste is toch iemand die het je in de pratijk laat zien en het je shet aanleerd. als je zelf niet ervaren bent is het latig om iets aan te leren. Misschien handig om te vermelden waar de shet staat.
waar woont de shet? miss woont er iemand vlak bij die kan helpen...
Bojangles
Geplaatst: 26-05-10 16:42
Je moet altijd zorgen dat je de binnenschouder naar buiten stuurt. Als je teveel naar de achterhand drijft, draait het paard naar je toe. Dus zorg dat je wijst naar de richting waar je heen wil, drijf met je andere hand met je zweep dat je de schouder naar buiten stuurt en probeer dan een balans te vinden in het drijven en het paard op de cirkel te houden
de shet is in almere.. heb de eigenaresse gevraagd me te helpen, nu doen we met zijn 2en stap voor stap.. Rondje stappen gaat al goed.. rechts beter dan links.. maar verder met draf nog erg moeilijk..
het gaat echt al veel beter.. alle tips echt goed.. Doe nu met stap dat ik 1 stap achter hem ben, stuur nu met mijn lichaam in de draf in een driehoek.. Eigenaar doet dan de zweep, gaat nu echt super.
En btw, waarom ik hem longeer, er kan niet op gereden worden aangezien hij te klein is.. Dus als hij zijn energie kwijt wil en hij wel moet werken, want als het geregend heeft kan ik niet naar buiten met hem mennen.. moet dit dus wel in de bak.. daarom longeer ik hem.
Mocht je nog hulp nodig hebben moet je het maar laten weten! Maar de eigenaresse is natuurlijk altijd het beste om eerst mee te beginnen of die moet ook hulp willen