Springen aan de longe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noorah89

Springen aan de longe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:20

Mijn paard springt erg graag maar 'katapulteerd' echt als ik er onder het zadel mee ga springen. Hij springt echt veel te gigantisch en te geweldig. Ik heb een tijdje een goeie springruiter met mijn paard laten springen, maar nu traint mijn dressuurtrainer hem 1x in de week en ben ik gestopt met die springruiter omdat het wat te duur uitkomt anders... :(:) Het is nu ook niet de bedoeling dat ik er ga mee springen.

Mijn paard springt echt erg graag en ik vroeg me nu af of ik er goed aan doe om hem 1x per week aan de longe te laten springen? Vroeger liet ik hem af en toe eens vrijspringen maar dit mogen we nu niet meer doen in de binnnenbak en in de loslaatpaddock kan ik hem niet laten vrijspringen want dan gaat hij los door de omheining heen.

Het is een paard die nog altijd niet correct gespierd is (we zijn hier volop mee bezig :p)... Ik vraag mij nu af of ik hier niet meer kwaad mee doe dan goed??

Zijn er mensen met ervaringen of tips?
Laatst bijgewerkt door noorah89 op 05-05-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:22

lijkt mij heel lastig omdat je longeerlijn makkelijk achter de staanders blijft hangen.
of je moet aan de hand springen. maar dan kan je niet tot heel hoog. ik zou toch los laten. waarom mag het niet meer in de binnenbak?

Finstar1991

Re: Springen aan de longe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:26

ik heb als tip dat je zelf gaat springen met je paard..
Neem er desnoods springles :)

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:27

Ik doe gewoon 1 kant staander en andere kant stapelen met kistjes en dan aan de longe springen. Kan prima :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:32

Neem springles of vraag of die springruiter je een paar keer wilt helpen, hoe zij het deed. Je moet het uiteindelijk ook zelf doen.

Ipv staander kun je ook een pion gebruiken, krukje oid.

noorah89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:44

floorsil schreef:
lijkt mij heel lastig omdat je longeerlijn makkelijk achter de staanders blijft hangen.
of je moet aan de hand springen. maar dan kan je niet tot heel hoog. ik zou toch los laten. waarom mag het niet meer in de binnenbak?

Ik gebruik van die cavalettibakjes hiervoor, dan lukt dit wel! ;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:04

ja dan kan het wel gewoon. daar had ik nog niet aangedacht. ;).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:12

noorah89 schreef:
floorsil schreef:

Ik gebruik van die cavalettibakjes hiervoor, dan lukt dit wel! ;)

Dan moet het goedkomen, denk er wel aan dat je dan niet op een volte blijft, dus even goed een rechtstuk vooruit lopen. Zo doe ik het ook namelijk. :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:46

Ik laat mn tinker ook aan de longe springen en dat gaat prima het is ook fijner voor je paard dan wanneer je meespringt.. tenminste dat is mijn ervaring.. de mijne wil altijd een stuk rechtdoor en ze gaat natuurlijk iets harder dan ik ren;)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:35

ik zou het gewoon met cavaletti proberen, proberen kan geen kwaad. Als het niet gaat dan was het leuk geprobeerd maar daarna nooit meer