vallen voltigesingels altijd zo groot?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

vallen voltigesingels altijd zo groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 17:07

Hoi

Ik heb sinds kort een voltigesingel gekocht een echte van leer met 2 grote ringen en voetringen..
Ik kon kiezen uit maat pony en full, nou ik heb een klein paard dus full heeft ze altijd wel nodig. Toch moest ik allemaal gaatjes bijmaken om het te laten passen. Ik heb er een dikke pad onder maar de dikke pad/onderlegger voor onder de singel zelf komt deze week pas binnen. Zou hij daarom zo groot vallen? Omdat die er ook nog onder moet? Is ook een behoorlijk dik ding.
Of heb ik hem dus gewoon te groot gekocht? Ik kan hem helaas niet meer ruilen maar ik kan eventueel wel een kortere buiksingel kopen mocht het nodig zijn. Moet zo n singel erg straks worden aangesingeld?

Graag ervaringen,advies etc..

xVerax

Re: vallen voltigesingels altijd zo groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:18

Voltigesingels moeten net zo strak als gewone singels onder het zadel. Stel dat zo'n voltige singel + Dekje eens om zou draaien x]
Je moet het maar gewoon even proberen met dekje om te kijken of het past, ik hoor graag meer :P

SophieMPL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:33

Ik heb net een longeersingel gekocht, maat Full.
Mijn paardje is 1.60m, dus Full is soms te groot.. Net zoals de longeersingel. Hij zit net iets te los, maar kan hem wel gebruiken
Ik ga nu ook eens proberen met een dikke pad en gaatjes bijmaken, hopelijk past hij dan beter! :)

moniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 06:59

hier heb ik ook een longeer singel die te groot is en ze raden mij aan om een korte singel te grebruiken ,heb namelijk ook een klein paardje

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:27

bedankt voor jullie reacties. ik heb nu zo n mega dik dek gekocht speciaal voor onder die singel, hij ligt nu dus hoger en meteen strak!
ik kan ook altijd een kleinere singel kopen ja!:)

zorablabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:37

ik heb ook gewoon een dikker dek gekocht

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:40

vetten jullie die singel in?? hij is wel geverft volgens mij..