mijn shet schud normaal erg met zn hoofd & trek erg.
maar op deze manier heeft hij dus zijn hoofd vrij, & loopt hij veel fijner.
meer mensen die zo longeren ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bizzybijtje schreef:Nee, aangezien ik zijn luchtpijp niet dicht wil knijpen![]()
Ik zou er eerder aan werken dat hij stopt met het hoofdschudden, kijken wat hier de oorzaak van is, dan zo longerenZo heeft het ook vrij weinig nut, aangezien het enkel rondjes lopen is, ipv bijvoorbeeld met een bijzet
Millanka schreef:kan je dan niet beter een stuk afsluiten van de bak en je pony helemaal los doen? Zo knijp je inderdaad zijn luchtpijp dicht, denk niet dat het echt bevorderend is.
Binky_Zephyr schreef:Bizzybijtje schreef:Nee, aangezien ik zijn luchtpijp niet dicht wil knijpen![]()
Ik zou er eerder aan werken dat hij stopt met het hoofdschudden, kijken wat hier de oorzaak van is, dan zo longerenZo heeft het ook vrij weinig nut, aangezien het enkel rondjes lopen is, ipv bijvoorbeeld met een bijzet
ja klopt ik zet hem namelijk niet aan de bijzet ofzo .. dit is gewoon voor beweging !
niet elk paard hoeft in de krul te lopen ..
Binky_Zephyr schreef:Bizzybijtje schreef:Nee, aangezien ik zijn luchtpijp niet dicht wil knijpen![]()
ja klopt ik zet hem namelijk niet aan de bijzet ofzo .. dit is gewoon voor beweging !
niet elk paard hoeft in de krul te lopen ..
katia1993 schreef:Als ze zegt dat het enkel voor beweging is dan hoef ze toch helemaal geen bijzet :S?
Ik zou hem wel iets groter maken en lager hangen, als een neckrope. Als hij op die manier relaxter loopt, denk ik neit dat je zijn luchtpijp dichtknijpt. Dat laten ze wel merken.
Bizzybijtje schreef:katia1993 schreef:Als ze zegt dat het enkel voor beweging is dan hoef ze toch helemaal geen bijzet :S?
Ik zou hem wel iets groter maken en lager hangen, als een neckrope. Als hij op die manier relaxter loopt, denk ik neit dat je zijn luchtpijp dichtknijpt. Dat laten ze wel merken.
Dan kun je net zo goed gewoon losgooien, dan hebben ze nog minder eenzijdige belasting ook.
Bizzybijtje schreef:Dan kun je net zo goed gewoon losgooien, dan hebben ze nog minder eenzijdige belasting ook.
Binky_Zephyr schreef:Millanka schreef:kan je dan niet beter een stuk afsluiten van de bak en je pony helemaal los doen? Zo knijp je inderdaad zijn luchtpijp dicht, denk niet dat het echt bevorderend is.
alles is op deze stal op paardenmaat afgezet dus hij loopt overal zo onderdoor![]()
helaas kan ik hem dus niet los longeren !