- Ze reageert niet altijd in één keer op het commando. Ze begrijpt het prima, vindt het één van de leukste oefeningen, en ik beloon echt niet als ze het niet doet..en toch blijft dit een aandachtspunt. Met andere oefeningen gaat dit veel beter, dus ik snap niet goed wat het probleem nou is.
- Ik wil haar graag ook leren steigeren ohz, maar weet niet goed welke hulp ik hiervoor kan aanleren die ze niet zomaar kan verwarren met een andere hulp, ook niet als iemand anders erop zou zitten.
- Het steigeren zelf gecontroleerder maken. Dat kan natuurlijk pas als ze altijd netjes reageert op het commando, maar het zou fijn zijn als ik bijvoorbeeld iets meer kon trainen op hoogte en duratie. De hulpen hiervoor kan ik wel bedenken (met zweep of handen de hoogte aangeven, en hardop tellen), maar hoe zorg ik dat ze hierin ook meer op mij gaat letten?
Ik zou hier zelf ook wel mee verder kunnen, alleen hoop ik dat er anderen zijn die misschien een gemakkelijkere oplossing aan kunnen dragen dan wat ik zelf kan bedenken.

En omdat zij het zelf zo leuk vindt om te doen, wil ik er ook graag meer uitdaging in brengen, omdat er toch best een aantal steiger-oefeningen zijn.