Misschien dat jullie mij kunnen helpen, ik ben mijn Haflinger sinds kort aan het longeren, begonnen met stap en draf, en sinds een paar dagen ook de galop erbij dit gaat goed, als hij de rechter kant op gaat, wanneer ik hem omdraai naar links en hij galoppeerd aan dan begint hij te bokken. Zou hier een speciale reden voor kunnen zijn?
Dit is tevens alleen met zadel en hoofdstel. Zou hij hier last van kunnen hebben?
hoi, een paard moet leren te lopen aan de longeerlijn. het kan zijn dat hij moeite heeft met de linkerkant. elk paard is van nature scheef. hij kan moeite hebben met de balans en het lopen op de volte. belangrijk is om te weten of dit ook gebeurd tijdens het rijden?!
wat bedoel je met zadel en hoofdstel?
als je hulp wilt PB maar kijk niet altijd in de topics terug!
sander_lotte
Geplaatst: 22-04-10 19:39
Gezien in ts haar profiel staat dat paardje 3 jaar is, bestaat de kans misschien ook dat hij nog niet zadelmak is?
Bij ons op de manege is ook een paard, die is zo stijf en zit dus helemaal vast rechtsom. Als je snapt wat ik bedoel. Dus als hij rechtsom moet galopperen, komt hij heel moeilijk in de galop, en bokt hij zichzelf er dus in. misschien is dit met jou paard ook zo??