Ja schudden op commando

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Ja schudden op commando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 07:53

Ik ben bezig om Minou nee te laten schudden. Dit gaat heel goed allen hoe leer je JA schudden?
Ik heb al geprobeerd om met een zweepje tussen haar oortjes te kriebelen allen dan gaat ze NEE schudden. Iemand tips of uitleg?

Groetjes Esmee & Minou :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:37

Er zijn verschillende manieren. Je kunt je paard op en neer leiden door een snoepje en dit na een aantal keer belonen. Ook zou het werken als je met de zweep zachtjes tussen de voorbenen kriebelt want dan doe je een vliegje na..
(Bij mij werkt dat niet want dan krijg ik de Jambette! :'))

Bij elk paard is het weer verschillend, bij Menno heb ik 't knopje nog niet gevonden maar bij Nyk wel! :D
Ik zat een x in de bak en toen kwam hij aanlopen, dit wilde ik niet dus gooide ik een kastanje naar hem (niet raak maar om hem af te schrikken) hierdoor schudde hij op en neer met zijn hoofd. Hier heb ik een commando aan gekoppeld en zo heeft hij dus leren ja-knikken! :D

minouesmee

Re: Ja schudden op commando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 15:54

@Hannah_Menno
Dankje wel!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:14

Mijn paard gaat altijd heel enthousiast staan ja knikken wanneer hij staat te wachten en ik iets aan het pakken ben (borstels) of als ik zijn brokken aan het pakken ben. Daar heb ik een commando aan gekoppeld :D.