zelf parelli equipment maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

zelf parelli equipment maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 20:45

ik heb gezocht en kon nergens dit onderwerp vinden ( sorry als er wel ergens een topic over was )

de titel zegt het al. ik vroeg me af of iemand weet hoe je het best een carrotstick zelf kan maken. ik had er zelf een ( geen orginele van parelli ) misschien vervelend maar vind dit heel duur. ik moet me paard zijn onderhoud ook zelf betalen en ik ben 16 dus heb het geld niet op me rug groeien. maar die is kapot gegaan. ik wil nu het liefst zelf zo'n stok maken. dit is goedkoper en ik kan verschillende maken zodat ik niet steeds iets anders eraan hoef te doen ( mijn paard is nogal gevoelig bij zijn binnen- achterbenen , dus ga ik er een zacht knuffeltje aan doen. weet misschien iemand hoe ik het zelf kan maken of weet misschien iemand een site waarop staat hoe je het het beste kan maken ?

alvast bedankt :)

Anoniem

Re: zelf parelli equipment maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:46

Een zweepje....
Vrijwel hetzelfde maar daar staat geen merknaam op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:57

Bizzybijtje schreef:
Een zweepje....
Vrijwel hetzelfde maar daar staat geen merknaam op.

Zweep is flexibel, stick niet.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:59

Misschien een plastic pijp? die helemaal beplakken met tape (leuk kleurtje), en aan het einde een knuffeltje eraan tapen?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:01

@bizzybijtje
zweep is inderdaad te flexibel moet echt iets stevigs hebben.

@ZusJacobs
is inderdaad wel een idee ja , even kijken of ik maandag aan een plastic pijpje kan komen

of is misschien een spingzweep een idee en dan inderdaad verstevigen met tape ? springzweep is toch meestal niet o flexibel ?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:02

Springzweep zou wel kunnen, is alleen niet zo lang dacht ik?
Die zijn meestal (voor zover ik weet) niet flexibel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:04

Ik heb een springzweep liggen waar echt geen beweging in zit, dus ik denk dat dat zeker kan.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:07

Ik heb een gemaakt van bamboe :
Afbeelding

Het idee is prima, maar niks om éht mee bezig te gaan, de stick van bambo is namelijk niet in evenwicht, de échte sticks hebben een beter evenwicht.

Mijn stick is evt. over te nemen ;)

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:36

ik heb er een van 17.50
maar waar vandaan... ja goede vraag.
als ik diegene spreek vraag ik het nog wel even.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:42

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:38

Mag ik je even waarschuwen voor allerlei zelfgefabriceerde oplossingen?
Een grondwerkstok is van Fiberglass. Met de nodige stevigheid om druk tegen te gaan, en niet bij het minste of geringste te splinteren.

Je vraag om een alternatief voor de commerciele grondwerkstokken is wel vaker langsgeweest. Omdat er meer mensen niet bereid waren om de kosten van een goede, doordachte en veilige grondwerkstok te gaan dragen.

Uiteindelijk beslis jij zelf of je het risico wilt lopen dat je paard in een net gebroken en gesplinterde grondwerkstok loopt. Ik zou het risico niet willen lopen.
Er zijn talloze alternatieven voor de Parelli grondwerkstok te verzinnen, en te krijgen. Persoonlijk vind ik de grondwerkstok van Parelli het lichtste en het meest uitgebalanceerd...

Maar goed, aan jou de keus. Waar ga je voor: je portemonnee (of portemonnix, zoals je al aangaf) of producten die voldoende zijn uitgetest en veiliger zijn voor je paard?

Mocht het wel fout gaan, is je paard er de dupe van...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:20

@cassidy; ik begrijp je waarschuwing, maar mijn bamboestok is nog steeds heel. ik denk dat je heel ernstig de grond moet slaan om heb stuk te krijgen....
Het evenwicht is het grootste probleem m.i., een echte ligt lekkerder in de hand, en kan je beter richten..