we hebben de tijd) ben ik ook begonnen om een ander kunstje te proberen. Ik draai zelf een rondje, en vervolgens leid ik hem ook een rondje, op het moment dat hij weer goed staat, beloon ik direct door clicker en wortel.
Doe ik dat zo goed? Hij lijkt een beetje boos te worden na een tijdje van elke keer rondjes draaien, weet niet helemaal waarom. Misschien loop ik te snel voor hem, als ik hem even rustig laat worden en rustig aan een rondje loopt gaat het vaak alweer.
Is het handig om als commando zelf een rondje te lopen? of kan ik beter bijv een circel met mijn hand maken. Dat is ook minder draaiierig voor mezelf
Maar ik heb nu al een beginsel gemaakt met zelf een rondje lopen, dus ik vermoed dat het minder verwarrend voor hem is om me gewoon aan het rondje te houden.Kan ik beter ervoor of erna zelf een rondje lopen?
En leer ik het hem juist? of is er een makkelijkere, handigere en voor hem leukere manier?

ik heb het anders aangepakt, een ander teken gebruikt (met mijn hand een grote cirkel 'draaien') en de eerste paar keer zelf meegelopen. Na een tijdje maakte hij een kleine beweging richting een rondje toen ik het commando deed, en meteen beloont. Hij loopt nu zelf een rondje zonder dat ik mee draai maar ik moet hem wel begeleiden met met mijn handen, laten weten waar ik sta. En dat vind ik zelf ook wel fijn