Wat vinden Jullie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Wat vinden Jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:08

ik weet niet goed hoe ik het noemen moet, laatst ging ik met mijn vp die last een beetje heeft/had van haar hoef, en hoogdrachtig is ipv gewoon longeren met "dubbele longé" alleen ik liep er achter(zie het als mennen zonder kar&zweep XD), en liet haar voltes en andere figuren maken.. vp gaf na en liep keurig en in mijn tempo, en als ze iets moeilijk vind gaat ze draven, zich sterk maken om eronder uit te komen, en weet ik dus wat ze moeilijk vindt, dat is wendingen rijden/maken en vooral voltes maken.. dus ik ging de volgende dag weer en legde balkjes neer en slalommen, het ging heel goed en aan het einde was ze soepeltjes en draafde niet meer weg, dit is niet om haar te "trainen" maar gewoon voor de "lol" en om haar te leren kennen.. en zodat ze haar energie kwijt kan.

wat vinden jullie ervan, nog tips wat ik met haar kan doen op deze manier?

MarlindeRooz

Re: Wat vinden Jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:08

ps. ze is 5 april uitgerekend..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:24

Lange lijnen heet dat.
Ik zou voorzichtig doen met balkjes enzo.. maar ze geeft zelf wel aan wanneer het niet meer kan neem ik aan, heb geen ervaring met drachtige merries.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:37

ik bedoel gewoon balkjes neerleggen en erover heen stappen, er tussen door (dus zegmaar over een "bruggetje" heen, alleen dan gewoon tussen 2 balkjes door, en absoluut geen draf..