wat gebruiken jullie eigenlijk als lange teugel?
ik gebruik mijn longe maar dat vind ik nog al heeeel lang hoor. dat wat gebruiken jullie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

magda_90 schreef:Ik ben nog wat aan het prutsen, de longeerlijn vind ik eigenlijk te lang en we hebben een soort van lederen lange teugels (slof?) hier liggen, maar die vind ik net weer te kort.

KDS schreef:magda_90 schreef:Ik ben nog wat aan het prutsen, de longeerlijn vind ik eigenlijk te lang en we hebben een soort van lederen lange teugels (slof?) hier liggen, maar die vind ik net weer te kort.
Dat probleem heb ik dus ook
Ik struikel over de longeerlijn, en een slof is gewoon echt te kort...
Slof laten verlengen misschien?
) maar daarvoor heb ik gewoon twee softgriplijnen van beide 2 meter (ik heb een Shetlander dus dat zijn iets andere maten) aan elkaar genaaid. Wat ik van andere mensen hoor is dat ze een longeerlijn nemen, daar de gewenste lengte van afknippen, extra clipje eraan vast fabriceren, et voila. Precies op maat en het is vast niet heel erg moeilijk!
Refagreni schreef:gillian schreef:Ik gebruik een slofteugel voor het lange teugelwerk
Ik ook, precies lang genoeg alsof ie er voor gemaakt is.
haha
Maar inderdaad het scheelt ook in welke positie je loopt. Alhoewel ik het ook wel fijn vind om af te kunnen wisselen. Mijn basispositie is schuin ernaast, maar soms bijv. met voltes is het wel prettig om er een beetje schuinachter te lopen om te checken of mn pony netjes spoort en zich niet te scheef maakt. Dus dan is het wel handig als je teugels daar lang genoeg voor zijn.