klieren met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

klieren met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:27

mijn paard is met longeren werkelijk een grote drama....

de eigenaar van de pensionstal vind dat haar hond overal mag lopen, dus wij mogen hem niet gewoon in het gangpad opsluiten als wij in de bak zijn...
dus daar trapt ze heel de tijd naar tijdens het longeren....
en dan ten tweede dat ze zelf wel uitmaakt welke kant ze opgaat en al hou je je zweep voor haar dan rukt ze kijhard aan het touw en gaat overal heen...
en ten derde al is het eenmaal zover dat ze draaft en stapt maakt ze zelf wel uit hoever ze bij jou vandaan is......
en soms sleept ze je ook helemaal mee..... :Y)

heeft iemand misschien wat tips?? :9

Daks

Re: klieren met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:30

Probeer is in een afgezette bak. heb je het zelf aangeleerd. Kan je zelf wel longeren. Straf haar niet om het fijt dat die hond daar loopt want die hoort daar niet.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:36

Daks schreef:
Probeer is in een afgezette bak. heb je het zelf aangeleerd. Kan je zelf wel longeren. Straf haar niet om het fijt dat die hond daar loopt want die hoort daar niet.

ik straf haar ook niet voor die hond, ik straf die hond door hem de bak uit te jagen maar hij probeert het telkens weer.....
het is haar aangeleerd met zadelmak maken, zo´n 3 jaar geleden... toen deet ze het wel goed.... zal er wel een keertje een foto van maken.... mar weet gewoon niet goed wat ik moet doen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:40

Probeer is een tweede lijn. als je dat zelf nog nooit gedaan hebt moet je wel hulp vragen aan iemand die daar verstand van heeft. Vaak wil dat npg wel eens helpen. Ik bedoelde over dat straffen dat ik dat niet doen, Mar gelukkig had je dat zelf al door en straf je terecht de hond.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:43

Daks schreef:
Probeer is een tweede lijn. als je dat zelf nog nooit gedaan hebt moet je wel hulp vragen aan iemand die daar verstand van heeft. Vaak wil dat npg wel eens helpen. Ik bedoelde over dat straffen dat ik dat niet doen, Mar gelukkig had je dat zelf al door en straf je terecht de hond.

ik weet ongeveer wel hoe het moet, laat er ook wel iemand bij zijn die het goed kan.... maar longeer je dan met die twee lijnen aan het hoofdstel of halster??? het je daar ook een longeersingel voor nodig.... die heb ik namelijk niet....

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:46

Ik zou eerst aan het halster omdat je vz paard het misschien nog niet kent en ze dus kan schrikken. Anders krijgt ze teveel druk op het bit. Ik zou wel een longeersingel gebruiken heb je die niet kan een Zadel ook maar dan moet je wel zorgen dat je de beugels vastzet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:48

Longeer je aan een halster, hoofdstel of misschien iets anders?

Mijn paard is soms ook niet te houden aan een halster. Dan gebruik ik een hengstenketting want anders rukt hij zich steeds los. Een bit vind ik dan geen optie want dan loopt hij beschadigingen op in zijn mond.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:50

LindyH schreef:
Longeer je aan een halster, hoofdstel of misschien iets anders?

Mijn paard is soms ook niet te houden aan een halster. Dan gebruik ik een hengstenketting want anders rukt hij zich steeds los. Een bit vind ik dan geen optie want dan loopt hij beschadigingen op in zijn mond.

ik longeer aan een halster...

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:51

Daks schreef:
Ik zou eerst aan het halster omdat je vz paard het misschien nog niet kent en ze dus kan schrikken. Anders krijgt ze teveel druk op het bit. Ik zou wel een longeersingel gebruiken heb je die niet kan een Zadel ook maar dan moet je wel zorgen dat je de beugels vastzet.

kan je een foto laten zien met een zadel en longeren??? hoe dat dan precies zit enzo

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:34

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 20:11

Daks schreef:
[GVL] Longeren met Dubbele longeerlijn.

Lees dat topic is door, word een hoop in uitgelegd

ok. ik snap het maar zou iemand nog even precies de stappen op willen schrijven om het longeertouw aan je zadel te bevestigen...

en een foto of gewoon een verhaaltje hoe je nu precies moet staan met een dubbel longeerwouw???

kipnuget

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:39

mijn vorige paard had dat ook.. precies het zelfde alleen hebben wij niet zo'n irritante hond..

ik heb haar toen in een afgesloten bak gezet, en ben gaan trainen op het longeren zonder longeertouw (ik weet de echte benaming niet, maar ik heb een voorbeeld op youtube gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=QT_XBwNew6Q )

dit ging wel goed.. ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar bij mij hielp het

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:45

Ik denk dat je het beste aan hoofdstel kan gaan longeren, het lijkt me niet echt fijn als je stukken wordt meegetrokken :P. Een paard is sowieso véél sterker dan jij, met een hoofdstel heb je toch iets meer te vertellen, en verder maakt het niet veel verschil!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:11

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:23

kipnuget schreef:
mijn vorige paard had dat ook.. precies het zelfde alleen hebben wij niet zo'n irritante hond..

ik heb haar toen in een afgesloten bak gezet, en ben gaan trainen op het longeren zonder longeertouw (ik weet de echte benaming niet, maar ik heb een voorbeeld op youtube gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=QT_XBwNew6Q )

dit ging wel goed.. ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar bij mij hielp het

dit kan ze maar verder lukt het niet..... :P

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:26

heb je het filmpje al bekeken over longeren met zadel

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:27

Daks schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=wn_KLX5R ... re=related

Zet het filmpje op een juist moment stil en bestudeer de foto zodat je kan zien hoe die vast is gemaakt

ik heb hem gezien.... en snap het maar zit het longeertouw aan één of twee benen vast?? dat begrijp ik niet helemaal

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:27

O zo herkenbaar van die honden....

Wat crosshorse doet (deed) werkt heel goed :))

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:02

Je maakt de beugels zo kort dat ze net niet oner de buik van je paard komen.
Vervolgens maak je de beugels met een beugelriem of een beensingel van een deken aan elkaar vast zodat je ze niet vaa je paard kan treken.

Je maakt 1 longeerlijn aan de rechterkant vast en haalt die door de beugel heen en datzelfde doe je aan de linkerkant.
Laat je je vz pony nu op een volte lopen zoals met gewoon longeren dan komt 1 lijn vanzelf achte je paard langs.
Je moet de lijn die dan aan de buitenkant zit wel iets langer laten omdat je vz pony anders nooi op een rondje kan lopen.

Vraag hier aub hulp bij in de praktijk van iemand die weet hoe het moet.

linites

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:35

Kliert je pony alleen met longeren of ook als je met haar loopt/rijd/etc etc?

Ga alsjeblieft niks doen waar je geen ervaring mee hebt zonder iemand om hulp te vragen die dat wel heeft. Je kunt juist alleen nog maar meer stuk maken door iets de doen waar je zelf onervaren mee bent, je pony merkt namelijk beter dan wie dan ook als jij iets doet waar je niet ervaren mee bent aangezien je zelf dan wat minder zeker van jezelf bent omdat je iets nieuws aan het proberen bent.
Hiermee bedoel ik het longeren met twee lijnen.

Jouw pony lijkt mij van wat ik uit het verhaal opmaak een vrij dominante pony. Het is dan van belang dat je zelf erg zeker in je schoenen staat en dus de baas bent over je pony, omdat hij anders een loopje met je neemt.
Ik zou vragen of iemand anders je hiermee kan helpen.