En toen had ik geen blok meer ..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En toen had ik geen blok meer ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:38

:o Gisteren de schrik van mijn leven gehad, ik schrok harder dan de pony :+ Hij bekeek mij echt van: huh, is er wat? Begon nog even spontaan te flemen in de hoop dat er een snoepje kwam :') en ik stond daar met een halve hartverzakking ..

Nu, wat is er gebeurd .. Ik had een blok, en héél stevige pallet, zelf uitgebreid uitgetest etc. Superstevig .. Dacht ik .. Vorige keer "op het blok" aangeleerd en dat ging super. Pony stond er snel op en pallet bleef gewoon hetzelfde. Maar gisteren ... pony werd enthousiaster, plaatste dus meer gewicht op zijn voorhand (denk ik, ging er zeg maar steviger op staan) en stond net op een verkeerde plaats ofzo. En ineens *KRAK* .. zat pony met 1 hoef door het pallet :oo

Natuurlijk meteen pallet weggedaan, maarja, nu heb ik niks meer ... Heb nog wel gekeken naar wat boomstronken die daar toevallig aanwezig zijn, maar deze zijn naar mijn mening niet breed genoeg voor de pony om met 2 hoeven erop te kunnen .. Dus ik moet iets anders zoeken .. alleen, wat?

Zou iets moeten hebben dat stevig is (uiteraard :+), maar ook weer niet loeizwaar want het zou in en uit de weide moeten kunnen verplaatst worden. Ik vind het niet erg om wat te sleuren (zo'n pallet til je namelijk ook niet zomaar even op) maar ik moet er geen rugproblemen ofzo door gaan krijgen :+ Kan het niet in de weide laten want dan vind ik de dag erna niks meer terug := Zou het dus moeten kunnen verplaatsen, al is het maar een stukje tot onder de omheining door (dat ze er niet aankunnen) ...

Iemand tips/ideeën? Wat wordt er tegenwoordig gebruikt?
Heb gezocht naar andere topics en het enige wat daaruit naar voren kwam wat mij wel iets leek was zoiets:
gillian schreef:
Ik heb een blok waarvan de bovenkant 40x40 cm is, hoogte 30 cm en de onderkant 50x50 cm.
Afbeelding

een maatje groter wordt dan 50x50, 40 hoog en 60x60 onderkant.

Maar waar vind je dat/kan je dat laten maken? En is dat wel echt stevig genoeg? Ik neem aan van wel aangezien er nu ook een serieus paard op staat, maar na het pallet vertrouw ik het toch niet meer zo :=

Cheetahfan

Re: En toen had ik geen blok meer ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:40

:')
Mischien blokken stro? Nee daar kan je ook door heen zakken :')
Uhmm, een blok beton? Maar die kan je niet verplaatsen...
Of een houten blok, echt helemaal van hout, en niet hol van binnen.
Ik zou iets kiezen wat niet hol van binnen is, alleen moet je het ook kunnen verplaatsen, of alleen ergens neerzetten en laten staan? :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:45

Ik heb wel een stukje boomstronk, als je op gaat letten zie je ze hier en daar wel liggen, toevallig toen ik er naar zocht waren ze bomen aan het kappen in de plaats waar ik werk, dus even een mooie uitgezocht.

Wel de meest stevige oplossing denk ik.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:47

euhm.... kan je niet ergens aan een wat langer stuk dikke boomstam komen?? en dan 2 stukken vlak maken zodat de stam niet weg kan rollen, en je paard er makkelijk op kan staan ??

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:49

Je moet zoiets laten maken zoals op de voorbeeld foto! :j Die heb ik ook. Superstevig, je zou er volgens mij wel 4 paarden op kunnen zetten. Wel een beetje zwaar maar met z'n 2en best te tillen en met schuiven kun je hem ook makkelijk verplaatsen! :)
Heb hem laten maken bij mijn oom (Handug!!) die heeft een bouwbedrijf! :)
Die op de foto is boven 40x40 hoogte 30 en beneden 50x50 die van mij is boven 1meter x 30 cm hoogte 50 cm en beneden 1meter x 40 volgens mij! :)
Volgens mij kun je best eens een bouwbedrijf mailen ofzo of ze zoiets kunnen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:52

@ corinepgek : maar hoe "groot" is die stronk dan? Kan je paard daar met 2 voeten op gaan staan? Die van mij staat nogal breed, zal dus nooit z'n voeten vlak naast mekaar zetten ... dus het zou dan toch al een hele breedte moeten zijn .. (pony is natuurlijk ook dat pallet gewend waar hij het mee geleerd heeft, daar was plaats genoeg op).

@ Cheetahfan: het zou moeten kunnen verplaatst worden :j Als ik iets van hout in de weide laat vrees ik dat er niet veel van overblijft := (niet dat ze niks te eten hebben, maar ze onderzoeken graag :+ ).

Ik heb een stuk boomstronk gezien wat volgens mij breed genoeg kan zijn, maar verduurd zoiets niet na een tijd buiten liggen/staan? Of blijft dat gewoon altijd stevig? Omdat bij deze de schors er gewoon vanaf valt en er zit ook schimmel ofzo op .. weet niet of het dan nog gewoon stevig is? Als het van binnen rot is ofzo blijft het misschien ook niet heel :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:53

Hannah_Menno schreef:
Je moet zoiets laten maken zoals op de voorbeeld foto! :j Die heb ik ook. Superstevig, je zou er volgens mij wel 4 paarden op kunnen zetten. Wel een beetje zwaar maar met z'n 2en best te tillen en met schuiven kun je hem ook makkelijk verplaatsen! :)
Heb hem laten maken bij mijn oom (Handug!!) die heeft een bouwbedrijf! :)
Die op de foto is boven 40x40 hoogte 30 en beneden 50x50 die van mij is boven 1meter x 30 cm hoogte 50 cm en beneden 1meter x 40 volgens mij! :)
Volgens mij kun je best eens een bouwbedrijf mailen ofzo of ze zoiets kunnen maken!

Dat leek me ook het beste :j Indien zo stevig als het eruit ziet, maar dat is blijkbaar wel het geval dan :+

Zal eens zien of ik wat in de buurt kan vinden ... Of misschien heb ik ook wel zo'n oom die dat kan maken :Y) (heb er eentje die vanalles maakt, misschien dat die mij wel kan helpen ;) ). Heb jij enig idee wat dat zou kosten als je dat gewoon ergens laat maken?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:56

Wat je ook kunt doen is een grote platte boomstronk (als je die kunt vinden) en er dan een grote plank hout onder slaan. Dan valt hij ook minder snel om. Zal even voorbeeld foto zoeken :)

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:56

Hmm.. Ik weet niet hoeveel het zou kosten.. Bij mij was het gratis.. :=
Ik heb echt géén verstand van dat soort dingen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:27

Ik ook niet :+
Maar zal eens zien of ik wat vind op internet :)

Andere tips/ideeën natuurlijk nog steeds welkom!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:17

Die van de voorbeeld foto heb ik ook, maar dan het maatje groter :) Dus die van 50x50.

Gillian d'r vaker die maakte ze indertijd, ik zal haar hier op het topic attenderen, wellicht maakt hij ze nog steeds :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:55

Oh fijn, dank je wel :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:05

Ahhh ik wil idd ook nog zn blok!!! :)
Dus ben benieuwd

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 02:06

:D Gevonden :D
M'n vader heeft idd een aantal van deze blokken gemaakt.
Bij voldoende animo kan hij misschien nog wel een paar blokken maken.
Kosten zijn €65 incl. verzenden. Maten zijn idd zoals eerder al geschreven werd 40x40 bovenkant, 30 hoog en 50x50 onderkant. Het geheel zit gelijmd en geschroefd en de bovenkant zit een zandlaag opgelijmd voor grip.
Als je een beetje handig bent (of een handige pa hebt ;) ) kun je zo'n blok makkelijk zelf bouwen.
Bezuinig niet op het hout, je moet best dik hout hebben.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:37

Ik heb jaren zo'n boomstronk gehad zoals op de foto van hannah_menno. Stond bij mij altijd in de paddoc waar de pony's ook stonden en de eerste is zeker 2 jaar mee gegaan voordat hij begon te rotten. M'n vader ging toen weer wat bomen kappen dus heb ik hem voor de zekerheid maar vervangen.

Nu op m'n nieuwe stalling heb ik er één die wel makkelijk veplaatsbaar is. Heeft m'n vader gemaakt naar een ander voorbeeld wat ergens verkocht werdt...

Gevonden. Bij mzmgeestig is die te koop en dan kijken onder toléo. Zoiets heb ik nu ook, een maatje kleiner en gemaakt door m'n vader

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:58

Die van mij is iets breder dan die van Hannah_Menno. Ik heb ook echt de onderkant van de boom, dus de bovenkant is minder breed dan de onderkant waardoor hij super stevig staat. Mijn paard past er met 2 benen makkelijk op, heb het er alleen nog niet geleerd :P. Mijn zusje is meer van die dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:30

Ok, bedankt voor alle info iedereen :D
Ga het nog eens rustig doorlezen als ik wat meer wakker ben (heb nachtdienst gehad dus ben pas uit mijn bed :+ ) :Y)

114677

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:05

ik gebruik altijd een spoorbiels voor mijn shet, ik weet niet of dat groot genoeg voor je paard is.