Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ZusJacobs schreef:Hangen aan het bit? Nooit.. Hoort niet ook al sta/zit je er achter ,op,voor waar dan ook.
Ik lange teugel nu met mijn shet bitloos omdat hij ontzettend geneigd is teveel druk te zetten en te hard te willen. Bitloos reageerd hij zo lekker! Losse teugel, eerst fijn ritme opstellen daarna pas bezig met buigen etc.
westernjo schreef:he, ik bedoel ook niet echt zwaar hangen, t was meer een soort van iets langzamer lopen dan je paard wil, zodat je iets vast hebt. Ik kan het denk ik niet zo goed uitleggen haha. het balingehof is wel goed aangeschreven toch?
misschien dan toch bitloos gaan lange teugelen, maar weet dan niet of een bosal daar fijn voor is, dat werkt toch weer meer op neckreining.
Stel ik rij met neckreining en ik 'lange teugel' met een halster en een beetje druk, combineert dat samen? Misschien gewoon uitproberen anders..?
westernjo schreef:volgen jullie trouwens allemaal de methode van piet bakker? of heb je gewoon les of ga je door in wat je paard je aanbiedt? ben wel benieuwd naar jullie methodes
westernjo schreef:Ja jouw topic had ik al gezien haha. Ben wel fan van topics met foto's![]()
Van wie krijg je les dan en is er een soort van lijst met mensen die lange teugelen geven?
westernjo schreef:Ik zat zo es te bedenken, het lange teugelen wordt vaak gedaan met constante aanleuning, dus dat je als het ware achter je paard 'hangt' (constante druk) maar ik vroeg me af of je ook kunt lange teugelen zonder die aanleuning, dus met bijvoorbeeld neckreining. Of is dat ondoenlijk?
sanne83 schreef:nee, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog nooit ge-lange-teugeld heb met aanleuningMijn paard reageert al op lichaamstaal en snapt signalen met het touw en met m'n zweep al. Als ik achter haar sta, moet ik het alleen allemaal reintegreren met op een andere plek staan.
sanne83 schreef: