hoe juiste manier dubbele lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe juiste manier dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 18:13

Ik heb al een paar keer me hafje gelongeerd met dubbele lijnen. Maar iets doe ik verkeerd. aangezien hij de dag erna als ik ga rijden heel stug in zijn mond is.

Dus ik doe iets verkeerd maar ik weet niet wat? Ik doe de lijnen tussen ze benen. In begin los en daarna pak ik ze op. Maar ze blijven ook strak staan. al laat ik de longe helemaal vieren. Dan blijven ze tussen zijn benen strak. Waardoor hij soort gedwongen wordt. Hoe kan ik dit oplossen??

als ik met pessoa longeer heeft hij dit minder, alleen dan op rechterhand gaat hij dan naar buiten kijken met de pessoa, dan gebruikt hij ook niet juist zijn spieren.

Dus wie heeft er tips?

Clyde

Re: hoe juiste manier dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:21

Hoi, mag ik vragen hoe je dat bedoelt. met de lijnen tussen zijn benen?

Ik longeer met dubbele longeerlijn. Met de buitenteugel door de longeersingel(bovenste ring ongeveer) dan langs de achterhand.
De binnnen longeerlijn net als normaal.
Zorg ervoor dat je niet teveel druk zet op twee lijnen tegelijk.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:24

Bedoel je longeren met dubbele longeerlijn?

Als ik longeer met dubbele longeerlijn, dan haal ik de buitenlonge door de onderste ring van de singel en klik ik die vast aan het bit. Bij een paard dat hiermee onbekend is haal ik de lijn over de rug naar mij toe. Is het paard het inmiddels gewend, dan haal ik de lijn achter de achterhand langs.

De binnenste lijn haal ik ook door de onderste ring van de singel en klik ik ook vast aan het bit. Vervolgens heb ik de keuze om te gaan longeren, of om te werken met lange lijnen. Verder telt hierbij hetzelfde als met gewoon rijden. Paard geeft na door het opvangen van de voorwaartse drang en ik ontspan als het paard ook ontspant. Dus je hebt constant contact, dit mag echter geen trekken worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:29

Zoals ik het begrijp gebruik je de dubbele lijnen dus als het ware als een soort slof? Blijven de lijnen niet ergens achter haken? Want ze moeten vieren wanneer jij ze laat vieren..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 18:31

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:50

Op je eerste foto lijken de lijnen echt enorm strak te staan. Ik heb de bevestiging op twee manieren geleerd van mijn instructrice. Toch heeft de bevestiging op mijn eerste foto de voorkeur. Ik heb dan een direct contact met de mond en de hefboom is minimaal. Op de tweede foto zou ik mijn paard in de krul kunnen 'trekken'. Voelt voor mij minder fijn. Maar dat moet je toch zelf uitvinden.
Hier mijn foto's:
Afbeelding
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:36

Ik doe het inderdaad op de eerste manier van HelgaV.

Typisch dat het strak blijft staan. In feite longeer je met een slof, alleen heb je zelf de controle over hoe strak deze staat. Blijft je lijn niet ergens achter haken?