hoe lang doe je over een kunstje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

hoe lang doe je over een kunstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 17:46

Het ligt er natuurlijk volledig aan, aan WELK trukje, maar hoe lang heb je over je snelste gedaan, en hoe lang over de kortste?

Ik open dit topic omdat ik me verbaas over hoe snel m'n vzpony het allemaal oppakt! Hij vind het ook duidelijk echt super leuk, en hij heeft in 2 dagen allebei de benen Jambette opgepakt, ondanks dat ik juist voorzichtig ben dat ik niet te lang of teveel vraag. Ik had het ene been erin, ging het aan de andere kant proberen en letterlijk binnen 2 minuten deed ie een prachtige jambette aan de andere kant, heb nauwlijks aanwijzingen hoeven geven. Nu nog leren dat mijn linkerbeen zijn linkerbeen betekend, en ook zo met de rechter zodat hij straks de spaanse pas kan doen:)
Laatst bijgewerkt door Mastrootje op 28-02-10 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: hoe lang doe je over een 'truuk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:47

Het verschilt per kunstje! :+ (Ok, flauw!)
Uhm.. Het snelste was denk ik.. flemen... nee schudden??? :=
Weet het eigenlijk niet meer! Ben nu al ruim een half jaar bezig met het compliment wat het tot het langste kunstje maakt. We zijn nu bezig om het op zweepcommando te zetten dus het einde is in zicht! *D

NikkivanOlst

Re: hoe lang doe je over een kunstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:29

de snelste hmmm
Klassieke buiging?
duurde me 10 minuutjes :Y)
(ze zette zichzelf al bijna in de buiging als ik om het compliment vroeg, dus gewoon haar voorkant iets meer naar beneden gevraagd en haar niet op de knie laten zakken, voila :Y))

de langste, bij Vienna iig het steigeren, ze snapte het niet echt (a)

Snelste bij Silke: Jambette, ik tikte haar been aan en ze deed het al
HEt langzaamste: Platliggen, vond ze een heel spannend idee ;)

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:46

De mijne is een vreetbeer doet alles voor een snoepje... het aanleren is dus zo gepiept (van sommige kunstjes natuurlijk). Spaanse pas: eerst beentje optillen ging super snel binnen een week twee voorbenen. Ben toen maar gaan kijken of hij ook zijn achterbenen wilde optillen en met een snoepje... voila... de tweede week konden de vier benen de lucht in op commando.. haha.
Maar toen vanuit het zadel ging het wat trager; meneer wilde wel het snoepje maar snapte niet precies wat hij er voor moest doen... erop is immers hard aan het werk met dressuur elementen..
Ik ben er dus een tijdje mee gestopt. Maar toevallig vorige week stonden we in de bak te kletsen en vroeg iemand wat hij allemaal kon.. Dus toch nog even geprobeerd en tada... hij deed het!! Nu nog alleen het voorwaardse erbij en we kunnen zo naar Espana!!

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:22

Snoepje weigeren binnen een half uurtje ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:24

half uurtje jambette op 2 benen, 15 minuten komen als ik in mijn vingers knip, 5 minuten zweep in je mond pakken, 5 minuten trappen met je achterbenen richting je buik, 10 minuten 4 voetjes geven op een handaanraking.

Grotere dingen doen we niet. Maar t gaat vrij snel

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:58

Jambette, heel gemakkelijk aan te leren ik deed er kwartiertje .. over zoiets

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 04:24

Wauw wat doen jullie dat allemaal snel zeg!
MAAR: als je het een week later vraagt doet je paardje het dan meteen weer??

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 04:27

misschien kende hij het stiekem al.
zo dacht ik ook dat ik mijn pony had leren steigeren.

hoorde ik later van zijn vorige eigenaresse dat ze hem dat al geleerd had.

ik weet dat de meningen erg verdeeld zijn over het leren laten steigeren van je paard / pony. Maar ik was jong, en de pony mega mak en braaf. Ik zou er nu wel iets meer mee oppassen qua aanleren. alhoewel mijn paard het ook op commando kan

Lott__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:55

Ik leerde mijn verzorgpony 'voet' (voor 't begin van de spaanse pas) binnen 3 minuten.
Ja, écht 3 minuten. xD

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:29

Mijn kleintje pakt hel allemaal heel snel op..
Sommige doet ze een half uutrje over, en anders heeft ze op 5 min onder de knie(zoals flem en draai)
Maar er zijn er ook, waar ze lander over doet ,zo ben ik nu al ruim een half jaar bezig met liggen, en het lukt me nog altijd niet..