Want ik wil mijn pony graag iets leren van vrijheidsdressuur.
Maar ze is nogal dik, niet drachtig maar gewoon dik.

Maar wat kan ik dan het beste haar als eerste aanleren ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gillian schreef:Wat heeft haar gewicht met VD te maken?
Als je haar te dik vind zou ik daar iets aan doen als ik jou wasDus meer bewegen, minder voeren.
Leinearthur schreef:Niet belonen met snoepjes maar met stukjes wortel of gewoon voer.
maaikeew1 schreef:ik denk dat je moet beginnen met het opbouwen van een band.
kan ze al gewoon longeren?
want ook dit is belangrijk.
als ik jou was zou ik niet zomaar wat gaan aanklooien met je pony maar hier in ieder geval boeken over lezen.
en misschien ook iemand inschakelen die er verstand van heeft.
ook zou ik er voor zorgen dat je pony minder dik wordt door het trainen.
veel rijden of longeren en misschien in de toekomst ook wel door vrijheidsdressuur.
iets wat je een paard gauw kunt aanleren zijn het hoef geven op commando, het hoofd omhoog brengen op commando, flemen op commando, volgen op commando en halthouden op commando.
dit zijn kleine oefeningen die niet echt veel gevaar met zich meebrengen.
daraxhester schreef:gillian schreef:Wat heeft haar gewicht met VD te maken?
Als je haar te dik vind zou ik daar iets aan doen als ik jou wasDus meer bewegen, minder voeren.
Hee, nou het is namenlijk mijn verzorgpaard, en de eigenaar wil haar niet minder voeren.
Ik rij zovaak mogelijk en longeer haar nu ook vaak met touwtjes het helpt al, maar dun word ze nooit meer denk ik.......
Meer kan ik Daar niet aan doen.Leinearthur schreef:Niet belonen met snoepjes maar met stukjes wortel of gewoon voer.
Dat zal ik doen , bedanktmaaikeew1 schreef:ik denk dat je moet beginnen met het opbouwen van een band.
kan ze al gewoon longeren?
want ook dit is belangrijk.
als ik jou was zou ik niet zomaar wat gaan aanklooien met je pony maar hier in ieder geval boeken over lezen.
en misschien ook iemand inschakelen die er verstand van heeft.
ook zou ik er voor zorgen dat je pony minder dik wordt door het trainen.
veel rijden of longeren en misschien in de toekomst ook wel door vrijheidsdressuur.
iets wat je een paard gauw kunt aanleren zijn het hoef geven op commando, het hoofd omhoog brengen op commando, flemen op commando, volgen op commando en halthouden op commando.
dit zijn kleine oefeningen die niet echt veel gevaar met zich meebrengen.
Hee, een band is er al, ik rij nu al 3 jaar op haar.
Longeren ben ik nu met iemand haar aan het leren, gaat super goed
En zomaar aanklooien doe ik niet, dom ben ik niet ik wil haar niet verpesten.
Ik lees al veel op internet.
---Iedereen bedankt voor de tips. misschien zijn er nog meer??
Ik denk dat ik maar ga beginnen met de basis zoals veel zeggen, haar laten stoppen en lopen wanneer ik dat doe is dat goed ??
En als ze dat kan wat zou ik dan het beste kunnen doen.
xx