wie kan mij helpen !!??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cent

wie kan mij helpen !!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 16:03

heej,
ik wil mijn pony graag vrijheidsdressuur leren,
kan iemand mij vertellen hoe je je pony zo iets leert??!
graag wil ik het dan in stappen zodat ik het precies weet :P
is het moeilijk aan te leren?
groetjes

VanNessa

Re: wie kan mij helpen !!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:01

je kunt eens kijken in de biebliotheek of internet,,,, er zal vast wel iets te vinden zijn...

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:47

je moet veel geduld hebben en heel overdreven belonen met je stem en niet met snoepjes! Als je dat wel doet gaan ze er alleen maar van schooien. Als je nog nooit grondwerk of vrijheidsdressuur gedaan hebt, kan je het beste eerst heel veel informatie gaan zoeken of boeken lezen. Ik ben begonnen door met mijn paard te gaan spelen. Dat deed ik als volgt: ga met je paard in de bak of paddoc o.i.d. staan en laat hem eerst stil staan. Vraag hem om stap door iets druk te geven op het touw. Als hij niet meteen reageerd geef je iets meer druk totdat hij loopt. ga dan rondjes lopen en loop een keer naar recht of links hij moet jou volgen! oefen dat een paar keer totdat hij volgt. Dan ga je een keer stilstaan, hij moet naast jou op de plaats stil gaan staan. Als hij door loopt ga je voor hem staan zodat hij wel gaat stilstaan, en dan stuur je hem achteruit door het touw iets naar zijn borst te doen en druk te geven. Als hij daar nog niet op reageert duw je een beetje op zijn borst.
net zolang door gaan totdat hij goed gehoorzaamt en probeer het ook een zonder touw.

succes!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:52

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:56

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:58

x,,kelly,,x schreef:
je moet veel geduld hebben en heel overdreven belonen met je stem en niet met snoepjes! Als je dat wel doet gaan ze er alleen maar van schooien.

Niet mee eens, je moet consequent zijn. Ik raad aan om met de clicker te werken. Dan weet je paard wanneer hij een snoepje krijgt en dat schooien geen zin heeft. Schooien moet je negeren. Ook het voedsel weigeren kan een goede oefening zijn om het bedelen af te leren. ;)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:18

Hannah_Menno schreef:
x,,kelly,,x schreef:
je moet veel geduld hebben en heel overdreven belonen met je stem en niet met snoepjes! Als je dat wel doet gaan ze er alleen maar van schooien.

Niet mee eens, je moet consequent zijn. Ik raad aan om met de clicker te werken. Dan weet je paard wanneer hij een snoepje krijgt en dat schooien geen zin heeft. Schooien moet je negeren. Ook het voedsel weigeren kan een goede oefening zijn om het bedelen af te leren. ;)

zo bedoelde ik het niet :o. je moet wel consequent zijn maar wel heel goed belonen als hij het goed doet.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:27

PP ->> GVL

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:04

kijk eens op bokt in het topic wat hier over gaat, hier staan goede tips op een goede sites om het goed en vriendelijk aan te leren. succes

xMaximexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:52

http://www.everyoneweb.com/nalanta is een goeie site! ik wil ook beginnen, velen zeiden: basis is belangrijk! ik wilde dan ook goed beginnen en rustig aan doen dus ook heeeel erg veel geduld en dan zal het wel lukken ;)

xMaximexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:53

oeps de site staat er al! haha achja dan weet je ook weer dat dat een top site is als het gaat om vrijheidsdressuur

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:53