steigeren of niet ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AhvG

steigeren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 13:57

hoi.

ik heb altijd gezegt, ik ga mijn pony nooit leren steigeren, want als hij door heeft dat hij dan snoep krijgt gaat hij het ook zonder commando doen, en loop ik gevaar. maar nu wil ik het wel graag, en bij de meeste komt het goed. het lijkt me wel heel gaaf dat hij met 1 beweging steigerd als ik erop zit !
zal ik het hem leren of net ?
en hoe kan het het beste dan ?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:04

AhvG schreef:
hoi.

ik heb altijd gezegt, ik ga mijn pony nooit leren steigeren, want als hij door heeft dat hij dan snoep krijgt gaat hij het ook zonder commando doen, en loop ik gevaar. maar nu wil ik het wel graag, en bij de meeste komt het goed. het lijkt me wel heel gaaf dat hij met 1 beweging steigerd als ik erop zit !
zal ik het hem leren of net ?
en hoe kan het het beste dan ?

Als je dit al weet van je pony zou ik het hem niet aanleren, het risico dat het een keer fout gaat is te groot.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:25

Ik TeM even, er zijn hier al 100-en topics over en bovendien staat het hier verkeerd. ;)

andere topics;
xChantal94 @ [GVL] Steigeren (wel/niet)
Musiess @ [GVL] Hoe steigeren op commando?
[GVL] Hoe steigeren onder de man aanleren?

(Overigens is Bokt wel ERG anti-steiger wat in sommige opzichten ook best logisch is. Ik raad aan om eerst met andere kunsten te beginnen. Als je zeker weet dat je paard kunsten niet gaat misbruiken kun je ook het steigeren aanleren. Zorg wel dat je paard weet dat jíj de baas bent en hij niet over je heen gaat lopen. Als je twijfelt, NIET DOEN! :))

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:30

ik had mijn shetje een paar keer voor gedaan zijn hoofd te buigen op commando met een knietje voor en 1 knietje gebogen, nou 5x ofzo herhaald (langzaam eerst hoofdje op de borst en daarna naar beneden) nou na die 5x deed ie contstant zijn hoofd op de borst voor n snoepje....

vrijheidsdressuur..? ik weet niet of het wat gaat worden met de mijne. kijk omdat ik dit al weet -:) ga ik hem geen steigerachtige kunstjes aanleren.

dus kijk hoe je pony is, is ie een beetje lui of juist heel erg in voor aandacht?

muiske07

Re: steigeren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:22

Bajaat, leer dat maar aan en luister niet naar de rest zou ik zeggen ;-)
Als het correct aangeleerd is is er geen probleem.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:31

Wat kent je paard verder voor vrijheidsdressuur?

Het is verstandig om eerst een heel scala van andere oefeningen aan te leren alvorens met het steigeren te beginnen. Na zoveel oefeningen weet je hoe je paard gaat reageren op de nieuwe oefening. Maar alsnog is dat niet zonder gevaar, doe voorzichtig!

TurdusMerula

Re: steigeren of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 04:01

Moderatoropmerking:
Ik verplaat dit topic van GVL ITP naar GVL. ITP is bedoeld voor foto's ed, niet voor algemene vragen. Verder wil ik je vragen de recente topics over dit onderwerp te lezen. Deze zijn al genoemd in dit topic. :)