Hallo, Ik wil met mijn verzorgpony graag vrijheidsdressuur gaan doen, maar helpt het als je het maar 1/2 dagen in de week doet, of zou dat niet helpen? En weten jullie nog goede, makkelijke trukjes om te beginnen? Ik dacht misschien aan flemen of kusje, maar hebben jullie nog leuke ideeën?
X Noor
Yvett11
Geplaatst: 22-02-10 13:12
ohh vet man,, das wel leuk om dat te doen ik zou gewoon beetje gaan zoeke op internet wat leuk is
Leuk dat je met Vrijheidsdressuur wil gaan beginnen! Ik raad aan om eerst de basis aan te leren. Meelopen, halthouden, achterwaarts, blijven staan en targetten. Dit is altijd handig voor verdere kunsten. Daarna zou je kunnen beginnen met de kleine kunsten zoals het ja-knikken, het nee schudden, het flemen, kusje geven, rondje draaien etc. Kijk voor meer tips op; www.everyoneweb.com/NALANTA
Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten (geschreven door miriam nieuwe weme) is een zeer goed boek en er staan superveel tips en methodes in! http://members.home.nl/vrijheidsdressuur/
Tebaldi
Geplaatst: 22-02-10 20:06
ik doe het ook 2x per week met mijn paardje maar hij is het dan niet de volgende dag vergeten! het zal miss wat meer tijd kosten om alles te leren maar goed, zodra die een snoepje ziet weet hij het wel weer