parelli, inge teblick of ellen ofstad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saar0203

parelli, inge teblick of ellen ofstad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 01:31

ik wil mij verder gaan verdiepen in het grondwerpen.
wat zijn jullie ervaringen met parelli, teblick en ofstad? ik wil het gaan gebruiken voor een 6-jarige shetlandmerrie en begin dit zal mijn eerste echte eigen ervaring worden met grondwerken (dus graag zo duidelijk mogelijk!). wat zouden jullie mij aanraden? en als laatste wat voor een materialen heb je bij welke methode nodig?

LeonieL

Re: parelli, inge teblick of ellen ofstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:18

Hée Saar,
Ik heb het boek van Inge Teblick.
Ik vind het een heel leuk, en handig boek. Want ook ik heb geen ervaring met grondwerk. Die andere ken ik allemaal niet, maar dit is een heel duidelijk boek. En er staat héél veel in.

Helaas heb ik nog niet veel kunnen proberen, omdat ik het vertrouwen van de pony in kwestie nog niet heb. Maar we zijn bijna zover dat ik haar mag aaien, en aan het halstertouw vasthouden is de volgende stap.
Dit heb ik ook enkel bereikt door de handtarget en veel clickeren als ze weer een stapje dichterbij mij in de buurt was.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:20

Ik denk dat je grondwerk bedoeld :D
Ik heb het boek van Inge Teblick hier liggen. Moet zeggen dat het een fijn boek is.

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:03

hahaha wat stom!!! ga lekker grondwerpen met mijn pony _O- .
wat voor materialen gebruiken jullie bij de oefeningen? zie de clicker al staan, maar zijn er nog andere dingen nodig, zoals een leadrope (hmmm volgens mij schrijf je dit niet zo) of dergelijken.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:32

Hallo Saar,
Als clicker gebruik ik mijn stem. Iets dat je altijd bij je hebt, en ook als je aan het rijden bent makkelijk te gebruiken.
Ik ben nog niet zoveer dat ik al spullen nodig ben, maar ik wil toch wel een leadrope en een touwhalster aanschaffen.

Lovelance@bokt maakt ze vrij goedkoop!
Xx LeonieL

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:05

Ik heb zelf een touwhalster geknoopt, en heb 2 leadropes, van verschillende lengtes :)