Rechtrichten hoe oud mee beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SweetCalypso

Rechtrichten hoe oud mee beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 23:38

Ik heb een vraag en weet niet of ik hier moet zijn.

Wanneer kan je beginnen met het rechtrichten van je paard/pony?
Verder kan hij al veel grondwerk is bulletproof en trailerladen kan hij voorwaards en achterwaards. De leuke spelletjes en kunstjes kan hij ook al is erg lief aan in de hand en heeft de volle vertrouwen in mij.
Zijn er nog andere dingen die je kan doen met een een bijna 22 maanden oud paardje?

Anoniem

Re: Rechtrichten hoe oud mee beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:53

Ja wat hartstikke leuk is: op de wei zetten met vriendjes

Als je hem al zo braaf hebt met alles pak je hem over een jaar zo weer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:59

ik zou hem ook nog terug zetten op het land.. Wat hij nu kan is prima maar meer moet je ook niet willen. En voor rechtrichten is het echt nog te vroeg. Rechtrichten vraagt namelijk veel meer van het paard dan de meeste mensen denken

SweetCalypso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:32

Hij heeft nooit op het land gestaan zonder me te zien. Hij is erg gehecht aan me en ik weet dat hij he tniet leuk zal vinden en er niet gelukkiger op word. Hij staat al 24/7 op het land en heb hem speciaal verhuist om hem tussen zijn leeftijdsgenootjes te staan.

Als rechtrichten nu nog te vroeg is dan laat ik dat even. Iedereen heeft zijn eigenl kijk op jonge paarden. Maar ik weet echt zeker dat mijn paardje niet gelukkig er van word om hem te laten staan tot zijn derde.

Toch bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:26

SweetCalypso schreef:
Hij heeft nooit op het land gestaan zonder me te zien. Hij is erg gehecht aan me en ik weet dat hij he tniet leuk zal vinden en er niet gelukkiger op word. Hij staat al 24/7 op het land en heb hem speciaal verhuist om hem tussen zijn leeftijdsgenootjes te staan.

Als rechtrichten nu nog te vroeg is dan laat ik dat even. Iedereen heeft zijn eigenl kijk op jonge paarden. Maar ik weet echt zeker dat mijn paardje niet gelukkig er van word om hem te laten staan tot zijn derde.

Toch bedankt

het is ook niet zo dat je hem weg moet zetten en niets meer mee kan/mag doen. Maar meer dat je hem op het land moet zetten en 3 keer perweek mee nemen. Om te poetsen en hem dan weer terug zet. Dat is echt meer dan voldoende...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:13

Die van mij maak ik ook niet gelukkig als ik hem al die tijd op een weiland gedumpt had, om hem 3 jaar later weer op te halen, dus ik ken je probleem.

Die van mij ben ik op zo'n 2 jaar begonnen met lange teugelen.
In de zomer waarin hij 2 geworden is dus.
Daarmee krijg je ze ook prima recht.

Doe niet te veel, en vooral niet te lang. Dan zie ik er geen kwaad in..

die van mij leeft immers ook nog ;)

edmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:25

Tja ik denk dat je zelf je paardje het beste kent.

Je kan het hem voorzichtig aanbieden dmv lange teugelen en dan kijken hoe hij het opppakt.
Zou het zeker niet te lang achter elkaar en te vaak doen. Maar ook al is hij jong ze zijn echt
niet van porselein hoor ze kunnen heus wel wat hebben.

Maar nogmaal niet te vaak en niet te lang achter elkaar

SweetCalypso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:34

als ik met hem bezig ben doe ik sessie's van 5 a tien min. Laat hem weer ff met rust en ga daarna weer verder. Hij gaat van de zomer ook keuringen lopen en vind het wel mooi dat hij dan wat spieren heeft. enzo zwaar werk doe ik dus echt nog niet met hem. Schriktraining heeft hij het meeste al van gehad maar er zijn nog dingen die ik met hem wil oefen "P