vrijheidsdresuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

1loveboris

vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 19:45

Het lijkt me leuk mijn paard verschillende dingen te leren, kent nu al jambete en kusjes geven,

Had nu op een site gekeken, maar mijn vraag is nu of je ook verschillende dingen tegelijk kan oefenen, of het een voor een moet doen. Dus totdat die iets snapt,

hoor het graag

Priya

Re: vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:16

Ik oefen wel dingen door elkaar - dat wil zeggen: de ene keer het één, de andere keer het ander. Ik ga niet met drie verschillende kunstjes tegelijk aan de gang in één training. Want dat is wel heel ingewikkeld :) Als de kunstjes niet teveel op elkaar lijken, is het juist leuk om af te wisselen!

Het hangt erg af van je paard. Goed blijven kijken of 'ie alles snapt en kan verwerken. Dat is je graadmeter. Succes :)

Signe

Re: vrijheidsdresuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:58

Ik wissel kunstjes die hij kent af met iets nieuws, dat geeft zelfvertrouwen en bevestigd de dingen die hij al kent. Dus ik zou niet snel meerdere dingen tegelijk aan leren eerlijk gezegd. je kunt wel bv. 1 week 1 ding doen, dat dan onaf laten rusten en de week erop iets anders nieuws aanleren en daar na ding 1 weer oppakken. Maar twee dingen in eenzelfde kwartiertje dat je bezig bent, nee dat niet.