Geen draf, wel galop!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iriskluit

Geen draf, wel galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 00:16

Hallo allemaal!
Ik zit met een probleemple. Mijn paard van 7 jaar vindt het nog al moeilijk om en door te lopen en aan de teugel te blijven. In de stap gaat dit wel prima, maar als ik dan vervolgens wil gaan draven gaat hij heel erg langzaam lopen. Ik probeer dan overgangen te maken van stap naar draf, maar dan gaat hij hij ipv draven alleen nog maar sukkelig galloperen. Vervolgens is hij niet meer in draf te krijgen want hij springt elke keer gewoon in de galop!

Heeft iemand tips over wat ik moet doen om hem te laten draven ipv steeds aanspringen in de galop? En hoe krijg ik hem meer aan het been?

Gr. Iris

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:19

Waarschijnlijk is je paard niet actief genoeg. Wil ie niet doorlopen en zijn lijf gebruiken.
Probeer hem eerst in galop lekker door te laten lopen, de achterkant activeren totdat ie druk gaat nemen aan je hand. Pas als ie 'aan' staat ga je terug naar draf. Waarschijnlijk gaat het dan beter.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:30

Bedoel je met rijden? Dan staat dit topic hier verkeerd, ik heb even voor je getemd.

Signe

Re: Geen draf, wel galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:08

Je paardje is onvoldoende voor been, hij moet reageren als je been geeft. Als dat de eerste keren een rengalop is, dan is dat in elk geval een reactie. Je krijgt hem meer aan het been door consequent gebruik van de beenhulp! Laat dat aan de teugel komen eerst maar even, dat moet vanuit de achterhand en de verzameling komen en gaat `vanzelf`als je dat in orde hebt.

Balkjes lopen wil nog wel eens helpen, steeds een beetje ruimer leggen en daar wat mee spelen. Neem hem ook consequent terug uit de galop en geef dan opnieuw been voor de draf, vergeet niet ook je zit en stem als hulp mee te geven en oefen het aan de longe of dubbele lijnen..

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:09

Heb je een foto?
Is echt niet te zeggen zonder het te zien, misschien heb je je teugels wel te strak? vraag het eens aan een instructrice! loopt hij wel gewoon door in stap en draf aan een los teugeltje?
Aan de teugel is niet iets dat je zomaar even doet.. daar komt echt veel meer bij kijken, dat komt vanuit actief en los over de rug lopen

TurdusMerula

Re: Geen draf, wel galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:10

Ook ik zou graag horen of het hier om een rijtechnische vraag gaat of niet, want dan kan ik het topic naar het juiste forum verplaatsen.
Je zult dan ook meer reacties krijgen. :)