Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
petra1994 schreef:Alleen heb ik wel een probleem er van gekregen. ze wil niet meer longeren. bij ons in de wei als ik haar wil longeren, pakt ze het bid vast, gaat ze bokken, steigeren, legt der snuit op de grond en rent als een speer er van door. maar als het wel lukt dan snijd ze steeds af. Dus ik dacht dat ik de oplossing zou hebben, om een keertje langs te gaan bij de manege en daar te proberen om in de longeer bak te proberen, maar niet dus, als ik de zweep achter de benen legt dan schopt ze tegen de wanden aan, wil ze mij trappen, en ze gaat ofsnijden. dus ik probeer zonder zweep, maar ja hoor, ze zet geen stap.
jingles11 schreef:Ik zou eens gaan proberen om met dubbele lijnen te longeren. Op die manier heb je wat meer controle over je pony en kan je hem beter sturen en ook inhouden. Wellicht wel raadzaam om eerst eens iets van een cursus te doen... Vriendin van mij deed dat destijds bij Annemarie vd Toorn, erg goed bevallen!