ik rij sinds kort een hele lieve, 18-jarige uitgekoersde draver bij. Het lijkt me super leuk om hem een beetje vrijheidsdressuur te leren, maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik vroeg me dus af wat is (aangezien zijn leeftijd) leuk en makelijk om hem aan te leren, en ook makelijk voor mij om te leren? En hoe zou ik hem dat moeten leren? Of misschien weet iemand een boek, site, etc om iets te leren?
hoi , ja hoor dat kan prima een paard blijft hetzelfde iq hebben ook al is hij 18,. ehmm boeken misschien even de zoekfunctie gebruiken op bokt?
yorindexx
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-10 22:45
toot schreef:
hoi , ja hoor dat kan prima een paard blijft hetzelfde iq hebben ook al is hij 18,. ehmm boeken misschien even de zoekfunctie gebruiken op bokt?
Okee, mooi ik ga even kijken!
Nikkylove
Geplaatst: 25-01-10 19:05
Als je boven in dit topic kijkt bij: FAQ Vrijheidsdressuur (lees dit eerst!) zie je een aantal links met VD oefeningen. Hele goede site's zijn het met uitleg! Heeft mij echt super goed geholpen.
Ja dat kan nog heel goed! Mijn fjord is 23 en doe nog steeds de spaanse pas. Die heb ik hem ongeveer 3-4 jaar geleden aangeleerd. Je moet er alleen wel een beetje mee opletten dat ze sommige dingen misschien niet meer zouden kunnen doen. Ik zou je draver bijv. niet laten buigen of het compliment laten doen als hij/zij hier niet soepel genoeg meer voor is. Ik merkte het aan mijn fjord toen ik hem het compliment wilde leren. Hij durfde en kon gewoon niet verder naar beneden.