Hoe beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 17:05

Ik heb al een ander topic over hoe beginnen met rijden,
Maar een van de 2 Fjorden is drachtig dus ik wil VD Gaan doen maar ik weet niet met wat je het beste kan beginnen en hoe? tips enzo zijn heel welkom en ook met welke oefening jullie zijn begonnen en hoe je dat aangeleerd hebt?

Groetjes Michelle en Fjorden Taiga en Jerika!

Anoniem

Re: Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:09

Wat doe je nu al met de fjord?

Ikzelf vind belangrijk (en werk ook zo): eerst basis, dan basiskunstjes, dan de rest.

Basis vind ik o.a. het volgen, halthouden, achterwaarts gaan, blijven staan, draven etc. op commando (eerst aan een touw, later los).

Basiskunstjes vind ik bv. een kusje geven, voetje omhoog houden, flemen/geeuwen, voedsel weigeren, ja knikken, neen schudden etc.

En de rest zijn dan de grotere kunstjes als compliment, buigen, spaanse pas enzo. Die je dus pas begint als al het voorgaande onder controle is.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 17:29

nog niks ik verzorg haar pas 1 dag hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:37

Dan zou ik nog niet teveel willen en eerst maar eens het paardje leren kennen en beginnen met de basis ;)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 22:56

ok bedankt!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:00

Moderatoropmerking:
Zoals je in de charter bovenaan dit forum kunt lezen, is het niet de bedoeling om vragen te stellen die direct in de FAQ genoemd worden. Je kunt de FAQ hier vinden: [GVL] FAQ Vrijheidsdressuur (lees dit eerst!).
Hier staat een hoop info in waar je mee verder zou kunnen. Als je nog een specifiekere vraag hebt, dan kun je hier een nieuw topic over openen; deze gaat op slot.