Vanaf hoe oud ....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arros_Amigo

Vanaf hoe oud ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:59

Hee ,
Even iets zegge ...
Ik heb tege een paar mensen in mn eerste topic rot gedaan en daarvor SORRY ik mocht dat niet doen ik had mijn dag niet en kon even geen slechte comentaar verdragen !! tspijt me echt !!!!!

^^
Okee ;
Ik had dus een vraagje vanaf hoe oud mag je paardje VD leren ?
Vele mensen zegge dat ik mieschien beter dressuur ga doen ofzo of wat ze ook bedoelde ...
dus jhaa ksnapjte het niet goed .

Ik beloof niet zo fel te reageren op tips ;)

Captain

Re: Vanaf hoe oud ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:47

Je kan vanaf 2 spelenderwijs met kunsten gaan beginnen. Gebruik dan vooral aangeboden gedrag. Voetje geven is handig en meelopen, halthouden achterwaarts etc. Maar ga niet keihard trainen. Doe het spelenderwijs en overvraag het niet. VD is mentaal erg belastend. Vanaf 2,5/3 jaar kun je écht aan VD gaan beginnen.

Kijk voor meer tips op www.everyoneweb.com/NALANTA

corrie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:09

je kunt aan de hand al wel wat doen maar ik zou voor de 3 jaar niet aan de longe doen is erg belastend voor een niet volgroeid paard of pony

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:54

Wat Hannah_Menno ook zegt, ik zou pas beginnen met VD als ze ongeveer 2,5 of 3 zijn. Ze zijn er vaak zowel geestelijk als lichamelijk nog niet aan toe. Als je te vroeg begint kunnen ze het geestelijk nog niet snappen waardoor je je paard eigenlijk verpest. En lichamelijk zal het ook wel niet goed zijn als ze nog niet uitgegroeit zijn.

irma_llove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:13

ik vind wel dat je ze voor dat ze 2,5 - 3 zijn. kunt leren naast je lopen en voetje geven enzo.
alleen niet beginnen met leren steigeren op commando of buigen. dan zou ik echt wachten tot 3 jaar. net als het longeren.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:09

meestal doen mensen het vanaf 3 jaar