commando aanleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

commando aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:44

Hallo grondwerkers/VD'ers

Gister heb ik mijn Verzorgpony de handtarget geleerd. Het ging heel spontaan, en was het eerst niet vanplan. Maar ze begreep het meteen, en kwam zelfs wat dichter naar mij toe (wat ze nog nooit heeft gedaan in die paar weken dat ik haar verzorg)

Nu zat ik net te praten met een bokker. We kregen het erover wat je met een simpele handtarget al kan bereiken. Maar nu heb ik een vraag. Als je er een commando aanvast wil plakken? Laten we eens 'hier' nemen. Wanneer moet je dat zeggen? Want het moment dat ze je hand aanraakt bridge ik al. Dus wanneer zeg ik hier? of volg of wat dan ook?

Xx LeonieL

Dani

Re: commando aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:45

Ik neem aan dat je een bepaalde beweging maakt, bijvoorbeeld je hand omhoog doen? Op datzelfde moment geef je ook het commando.

Dat doe ik eigenlijk met alles, ik heb bij bijna alles zowel een stemcommando als een 'lichaamstaalcommando', en bij het aanleren gebruik ik ze tegelijkertijd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:29

Ik introduceer het commando tegelijk met mijn lichaamstaal. Wanneer het gewenste gedrag wordt uitgevoerd click ik.

Na een x aantal keer ga ik het commando een fractie eerder geven dan mijn lichaamstaal om te zien of er al reactie is op het commando. Is die reactie er dan is het soms mogelijk je lichaamstaal te minimaliseren.