Vrijheidsdressuur als afwisseling.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Vrijheidsdressuur als afwisseling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:10

Ik heb een 7 jarige KWPN merrie waar ik dressuur mee rijd. Ik ben een hele tijd geleden wel eens bezig geweest met wat truucjes te leren. Dat vond ze altijd wel leuk, enige wat ze nu nog echt goed kent is nee-schudden. Doet ze erg leuk!

Maar nu lijkt het me leuk om haar wat andere truucjes te leren, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen.
Basis kent ze wel leuk, zoals volgen in stap/draf en halthouden. Komen en blijven ben ik nog niet mee bezig geweest, dus ga daar eerst mee aan de gang.

Wat is hierna leuk om haar te leren? Dingen die niet te moeilijk/gevaarlijk zijn, want mn merrie is nogal (over)enthousiast en vind het heel leuk om te overdrijven. :))
Dus willen we rustig, makkelijk en vooral niet te gevaarlijke oefeningen doen en leren. :)

LisaDijk

Re: Vrijheidsdressuur als afwisseling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:24

Misschien Zijwaarts lopen? en achteruit? :) succes in ieder geval! :D

Captain

Re: Vrijheidsdressuur als afwisseling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 04:19

Leuk dat je het weer op gaat pakken! :)
Inderdaad eerst beginnen met de basis, achterwaarts, volgen, wijken voor druk etc. Dan kun je beginnen met kleine kunsten zoals het flemen, kusje geven, iets toucheren etc.

Kijk even op www.everyoneweb.com/NALANTA is een site van een vriendin en mij die al heel veel mensen geholpen heeft met VD. Alles staat er precies in uitgelegd. :)

Succes!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:02

Oh Oh een leuk Topic :Y)
Moet ik maar even in de gaten houden ik wil met mijn jonge merrie ook wat vrijheidsderssuur doen ter afwisseling.
zelf is zij dus ook eentje die graag overdrijft en nog niet zo goed de grensen kent.
ik heb de ballen verstand van VD en ben dus druk aan de studie, maar de basis zit al redelijk onder de knie.

Helaas weet ik dus niet echt nog trucjes voor je :o