Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pieder schreef:Ik ben inderdaad ook erg blij met de overstap naar AR (alhoewel ik nog maar een "beginner" ben in deze scene). Ik herken heel goed wat je schrijft over de gevechten die je niet meer hebt. Dat ervaar ik ook! Ik was het geruk en getrek, gemep en geprik zo zat bovendien reageerde mijn paard op een gegeven moment bijna nergens meer op, ze sloot zich echt af. Nu is ze weer vrolijk en graag aan het werk! Heerlijk! Ik rijd 'r met lange teugel (op een ophouding en wat " gerammel" na) en laat 'r zelf haar de juiste houding vinden. Ik merk dat ze dit heel prettig vindt!
Voorheen was ze alleen maar met haar hoofd aan het schudden en zette ze zich helemaal vast als ze de kans kreeg, verloor tact en regelmaat en had een allerbelabberde stap. Nu is haar stap krachtiger dan ooit en haar draf gaat ook erg vooruit. Galop zijn we nog niet aan toe maar op buitenrit kan ze zich regelmatig uitleven (en ik dus ook haha).
En jij ? Hoe rijd jij je paard? Heb je ook les?
Pieder schreef:Misschien een idee om 'm een keer te laten nalopen door een osteopaat als het probleem blijft bestaan. Cathy heeft het ook een tijd gehad (en valt soms ook weer een beetje terug), ze kon aan lange teugeltje nauwelijks op haar eigen benen lopen, m.n. in draf. Was echt een zwalkpartij soms....nou ja, wij zijn in ieder geval goed bezig met onze knollies, ze worden straks echte bodybuilders als het goed is
astridelise schreef:Heel toevallig is Lidar ook in de draf kreupel, aan zijn stap is niks te zien. Zijn stap is juist door het rechtrichten enorm verbeterd en hij begint ook in het spoor te lopen. Aan een osteopaat had ik ook al gedacht, mijn lessen staan nu ook even stil door de vorst en zodra ik alles weer op kan pakken ga ik het er ook met mijn juf over hebben.
astridelise schreef:Door het rechtrichten worden de spieren ook warm en soepel. Ik ben hier afgelopen september mee begonnen en mag ook alles nog steeds in stap doen, mijn fjord was heel erg scheef en werd daardoor ook kreupel. Ik krijg les van een leerling van Marijke de Jong. Ik vind het wel heel erg leuk dat ik steeds meer over rechtrichten lees op Bokt.
astridelise schreef:Afgelopen zomer zijn er foto's gemaakt van zijn achterbeen, daar kwam een klein breukje in 1 van zijn botjes van het spronggewricht naar voren. Waar ik nu les van krijg snapt niet waarom hij dan niet kreupel is in de stap en denkt dus dat het door zijn extreme scheefheid komt. Ikzelf zag het breukje absoluut niet en zag overal kleine openingen tussen de botjes.
Pieder schreef:astridelise schreef:Afgelopen zomer zijn er foto's gemaakt van zijn achterbeen, daar kwam een klein breukje in 1 van zijn botjes van het spronggewricht naar voren. Waar ik nu les van krijg snapt niet waarom hij dan niet kreupel is in de stap en denkt dus dat het door zijn extreme scheefheid komt. Ikzelf zag het breukje absoluut niet en zag overal kleine openingen tussen de botjes.
Misschien toch verstandig om nog een keer een fotootje te laten maken om te checken of het breukje inmiddels genezen is? He, het is wat met die paarden he, ze houden je wel van de straat