Volgen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 08:12

Nou even heel kort maar krachtig: Hoe kan ik het volgen leuker maken voor mijn paard :D ? Zodat hij er ook enthousiaster in word :j.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:44

Dat verschilt een beetje per type paard vind ik :D

Je kunt eventueel targettraining erbij toepassen.

Dus je leert je paard je hand targetten, zodat je dit kan gebruiken terwijl je speelt.

Verder is het makkelijk om in een kleinere ruimte te beginnen, halve rijbak oid.

En opbouwen. Niet gelijk hele lange stukken, houdt het ook afwisselend, je moet je paard gemotiveerd houden. Het ene paard blijft gemotiveerd om achter elkaar door verschillende dingen te doen, de ander vind het fijn om bijvoorbeeld gewoon bij je te staan, weer een ander vind het geweldig om gekriebeld te worden op zijn favoriete plekje :)

Bloempotje

Re: Volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:03

Ik kan helaas geen halve rijbak gebruiken, ik maak gebruik van andermans rijbakken en bij de ene is dit niet mogelijk, en bij de andere mogen paarden niet los in de bak ivm dat het niet goed is voor die bodem. Targetten van mijn hand kan hij, maar dat motiveert hem hierbij niet :P.