Ervaring dressuurnatuurlijk gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esdeb

Ervaring dressuurnatuurlijk gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 07:39

Ik ben van plan om dit jaar een grondwerk cursus te gaan volgen.
Ik kwam uit op de site van dressuurnatuurlijk.

Het leek mij allemaal wel leuk en interessant maar ik ken verder niemand in mijn omgeving die daar al een cursus heeft gevolgd.

Dus.....

Wie heeft hier al een cursus gedaan en wilt mij haar/ervaring met mij delen?

En wat wordt er o.a. behandeld bij de grondwerkcursus en zie je het verschil, voor en na de cursus, in de omgang met je paard?

Verder was ik geinteresseerd in de cursus rechtrichten. Wie heeft hier al ervaring mee?

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:53

op http://www.paarden-revalidatie.nl staat de nieuwe site, hier vind je ook wat extra info met betrekking tot de cursus rechtrichten. Site is nog in aanbouw.

Bij de basis-freestylecursus komen alle onderdelen aan bod, er word begonnen met een theorie ochtend, aansluitend ga je loswerken. De tweede dag word er weer begonnen met theorie, loswerken en de grondwerkoefeningen(volgen, leiden, halthouden, achterwaarts, op de cirkel). Smiddags word er een schrikparcours opgezet. De derde dag word het rijden, zowel op een bal, trampoline als op een paard, erbij gepakt en is het mogelijk om met 'vreemd' tuig te rijden(denk aan bbp, verschillende bitloze hoofdstellen)

Bij de grondwerkcursus worden bovenstaande onderwerpen snel nagelopen, afgezien van het rijden. Er word meer aan de grondwerkoefeningen gedaan.

Cursussen worden gegeven in kleine groepen en per combinatie word er veel aandacht besteed.
Bij paarden van cursisten zie ik wel duidelijk een verschil aan de omgang voor de cursus als na de cursus.