Altijd van nul beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Athea_Jack

Altijd van nul beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 12:33

Sinds ik Athea heb probeer ik zo eenmaal in de twee weken (zeker) een paar oefeningen grondwerk te doen (nu door de weersomstandigheden is dat spijtig genoeg heel wat minder) .. Mooi langs me lopen, op tijd stoppen, achteruit gaan, blijven staan, op naam reageren, ... Tegen het einde van de 'les' gaan deze dingen redelijk, soms zelfs heel goed .. Maar telkens ik er wil aan beginnen, lijkt het alsof ze er niets meer van weet ! Dus telkens moet ik opnieuw beginnen met het echte begin ! Alleen achteruit gaan kent ze enorm goed :P

Het lijkt zo natuurlijk wel alsof we totaal niet vooruit ga .. Ook is het zo dat we dit nergens anders kunnen oefenen als in onze bak omdat ze steeds afgeleid is, of ze is eerder geinteresseerd in het lekkere gras :Y) .. En ook hangt ze heel fel vast aan ons ander paard .. Dus bij de minste beweging van hem, is ze natuurlijk weer afgeleid ..

Iemand die nog zo van deze problemen heeft? Graag wat tips!

Groetjes !

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Altijd van nul beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:37

Grondwerk is imo niet iets wat je zomaar tussendoor doet.
De oefeningen die jij noemt pak ik mee tijdens uit de wei halen, meenemen, poetsen, opzadelen etc.

Grondwerk is voor mij niets meer of minder dat een paard even netjes blijft wachten terwijl ik nog even de poort dicht doe, een hindernis maak, even meedraait als ik het hekje dichtdoe, etc.

HippoLogic

Re: Altijd van nul beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:11

Als je deze oefeningen slechts 1 x per twee weken doet of soms zelf nog minder vaak, is het normaal dat ze dat weer even moet 'oefenen' en jij de leerstof voor haar moet herhalen.

Je kunt beter een van die oefeningen eens 5 tot 7 x achter elkaar dagelijks oefenen, dan zit de oefening wel in het langetermijngeheugen.