Hoofdschudden tijdens het longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Hoofdschudden tijdens het longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 16:18

Sinds een maand ongeveer schud mijn haflinger met zijn hoofd tijdens het longeren op de rechterhand.
Ik heb het hoofdstel zelf al nagekeken, maar kon daar niets raars aan ontdekken, geen uitsteeksels o.i.d. en alles zit op gelijke hoogte.
Op de linkerhand doet hij dit niet. Hij word niet vervelend ofzo en hij loopt verder goed en luisterd ook gewoon goed.
Wel hebben we vanaf zijn 2e jaar regelmatig problemen gehad met z'n gebit, afgelopen september was de tandarts zeer tevreden over de situatie en we hoeven nu pas dit jaar september weer terug voor jaarlijkse controle..
Zou het misschien toch weer z'n gebit kunnen zijn? Of misschien iets met evenwicht..

Pony is 4 jaar (word in april 5) en we zijn in maart 2009 begonnen met grondwerken en daarna erop gegaan, hij is nu een half jaar onder het zadel.. Ik heb alleen door het weer nu al zeker een maand niet gereden, dus alleen het werk op de grond.
Ik ga morgen even kijken of hij met alleen een halster om ook dit gedrag vertoont..

Herkent iemand dit gedrag?
(Ik hoop dat het hiet goed staat)

hafjegek

Re: Hoofdschudden tijdens het longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:37

is het bit vies? of zitten daar harde stukjes op? of past het niet goed, te klein, te groot.

of ze is nog niet goed gewend aan het bit? mijn haf had ook 3 maanden nodig om echt goed aan het bit te wennen en nu pakt ze het zonder probleem zo aan.

Leo

Re: Hoofdschudden tijdens het longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:58

PP --> GVL

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:46

Nee het bitje is niet vies o.i.d. en ik heb dit bitje al vanaf het begin en hij doet het er eigenlijk altijd goed op.. het is een dubbelgebroken trensje, zo'n koperkleurige zegmaar.. Ik zou eventueel wel een keer een ander bitje kunnen proberen. Kheb nog een enkel gebroken in rvs liggen..
Vandaag helaas niet kunnen longeren, de bodem is keihard :(