Wat te doen met mijn jonge shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Wat te doen met mijn jonge shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:21

Hee,

mijn hetlander is bijna 4 en net een paar maanden onder het zadel, eerst verveelde hij zch zo dat het leek of die moest gaan rijden, nou dat bleek hij doet het fantastisch ik cross lekker met het door de wei en maak kleine bosritjes ik probeer zowieso af en toe oefeningen als volte's enzo te doen maar omdat ie nog jong is wil ik hem niet overvragen. we hebben geen bak of binnenbak dus nu kan ik eigenlijk niks doen, ja uren knuffelen en borstelen dat doe ik dan ook wel :o ! maar het lijkt me leuk om te beginnen met vrijheidsdressuur maar wie heeft er een paar simpele oefeningen en wil die uitleggen van hoe je dat aanpakt en leuk maakt. gewoon lekker spelende wijs!

Ik zou graag veel reactie's willen ( mag ook over hoe ik ht aanpak met rijden enzo als het maar leukt blijft )

THANKS XX

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:33

Niemand??

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:36

ik heb mijn shet geleerd te buigen :D
Een paardensnoepje tussen zijn benen houden,
zo deed hij zijn hoofd omlaag en als hij ver genoeg boog,
en dan gaf ik het snoepje ;)
Op internet staan ook veel van die oefeningetjes (:

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:37

kijk eens naar de boeken van emmiel vorts
daar staan zat freestyle oefeningen in

quintjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:00

ik heb ook een jonge shet van 4 en die heb ik op haar 3de al ingereden,
ik doe er alles mee ze vid eht zoo leuk ik ga met haar de manege en volg lessen ik heb al paar wedstrijden meegreden en ik spring met haar in springlessen en thuis..
en ik doe natuurlijk vrijheidsdressuur,,
ik kijk nooit hoe ik het moet aanleren ik bedenk zelf iets wat ik denk dat het werkt en het lukt ook!!
maar ik vind dit wel een goeie site om iets te leren http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

ik heb mijn shet al de jambette aangeleerd,spaansepas,knielen en steigeren.
maar ik zou steigeren nog niet doen ik heb het mijn pony aangeleerd omdat ik al zeker wist dat ze het niet zou misbruiken en dat doet ze ook niet!!
e je moet haar wel heel goed vertrouwens als je het wilt leren!! ;)

xx