Ideeen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 16:07

Hallo mede-bokkers,

Omdat mijn paard een 'blessure' heeft en nu eigenlijk alleen maar een beetje in de bak kan staan, wil ik graag iets anders doen aan de hand.
Het liefst niet waar ze moet rennen, maar gewoon een beetje grondwerken en voorzichtig aan doen.
Op het gebied van grondwerken etc ben ik nog maar een beginner.

Hebben jullie tips wat ik in de bak met mijn paard kan doen? :)

Alvast bedankt,
_Sannee

_Tara_

Re: Ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:49

Eerst je eigen ruimte bepalen, laten stoppen als jij 't zegt, links van je lopen, rechts van je lopen, proberen je paard 3, 4, 5 stappen voorwaarts te laten lopen, achterwaarts.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:59

targetten, kusje geven dat soort dingetjes. Beleefdheid (ook vrij belangrijk!)

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:36

Ga lekker schriktrainingen doen. Leg een zeil neer, een paraplu. Wat slingers en vlaggen. Ga er gewoon lekker langs lopen. Doe wat dingen op commando's, maar die zijn hierboven al gegeven.

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:44

Dan heb je wel de kans dat het paard hard gaat wegrennen, zou dus nog even wachten met schriktraining als je paard nog niet hard mag rennen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:36

Wat voor blessure heeft ze? (Mag ook per pb)
Gaat het bijvoorbeeld lang duren en moet je voorzichtig doen met sommige oefeningen (buigen, stelling)?

Als het bijvoorbeeld een langdurige blessure is maar het paard mag wel stappen, kun je bijvoorbeeld aan lange teugelen gaan denken. Dat is een geweldige en leuke trainingsmethode om bezig te zijn. Je kunt je paard er zelfs ook in stap goed mee gymnasticeren (zijgangen), als dat past bij de blessure van je paard.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 17:38

Helaas kan ik nu even geen oefeningen met paard doen, omdat ik zelf even in de kreukels lig. ( Kneuzingen )