[Longeren] Schudden met hoofd tijdens longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dobelix

[Longeren] Schudden met hoofd tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 17:40

Ik heb een nieuw paard op het ook, nu heb ik gemerkt dat als ik hem longeer hij schudt met zijn hoofd. Weet iemand wat dit te betekenen heeft? Bij iedere stap in draf gaat hij naar links of naar rechts.
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 16-12-09 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Storm

Re: [Longeren] longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:42

WZ > GVL

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:46

Een pony die ik ken doet het ook, ook onder het rijden. Die pony loop ook gewoon met zijn hoofd naar voren, echt in zijn eigen houding zeg maar. Loopt jou paard ook met zijn hoofd gewoon naar voren of in een andere houding? Ik heb trouwens geen idee waarom die pony het doet... Hij doet het meestal ook bij de mensen die nog niet zo goed kunnen rijden. Als hij wel echt gereden wordt (aan de teugel enzo) dan doet hij het niet meer.

Lay

Re: [Longeren] Schudden met hoofd tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:58

Het kan te maken hebben met rugklachten. Is het echt schudden van links naar rechts? Of lijkt het stijfheid dat ze veel hoofdschudding krijgt tijdens haar gewone passen? (dus 'houterig'op en neer?)

Lay

Re: [Longeren] Schudden met hoofd tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:32