Ik heb een C pony van 18 iedere keer als ik hem longeer komt hij weer naar binnen. Het is niet zo dat hij naar mij toe wil, hij is gewoon aan het klieren. Maar als ik met de zweep dichterbij kom rent hij weg. Misschien komt het omdat ik in een gewone buitenbak bij ons thuis rij... Dat weet ik dus niet. Iemand ideetjes hoe dit kan stoppen?
deed hij dit altijd al? kijk eens naar je eigen houding. Probeer jezelf groot te maken en sta ter hoogte van zijn kont. Zoek eens op Emiel Voest. D oor de juiste houding aan te nemen zou het duidelijk voor je paard moeten zijn om weg te blijven en te doen wat jij vraagt.
Toen ik net zo oud was als jou, had ik ook een pony die het longeren nog niet snapte en ik had er niet voldoende ervaring mee. Ik kreeg toen hulp van iemand en misschien heb je er iets aan. Als je bijvoorbeeld de helft van je bak afzet en hem een tijdje longeert zónder touw, maar wel met longeerzweep... Zo hoef je niet met het touw bezig te zijn dat in één keer los hangt omdat je pony naar je toe komt. Probeer hem van je af te houden door je groot te maken. Zodra hij naar binnen komt, loop jij op hem af. Zo leert hij dat jij het voor het zeggen hebt en pak je hem op een vriendelijke manier aan.
_KellyAV
Geplaatst: 02-12-09 21:30
is er geen longeerbak in de buurt? want mijnpaard komt ook heel vaak naar mij toe van: ja ik vind het zo wel weer genoeg. dus op een gegeven moment liep ze geen een rondje meer normaal dus ik dacht laat ik haar eens los longeren zonder lijn. dus ik ging richting haar kont staan met de zweep en ze liep zo perfect haar rondje helemaal nageeflijk enzo. het ging hardstikke goed en ze heeft ff lekker wat rondjes gelopen en reageerde heel goed op mijn stem en de zweep. later riep ik haar naar me toe en heb ik haar weer gelongeerd. het ging hardstikke goed en ze kwam niet meer naar me toe. ik longeer haar dan ook met een hulpteugel ik weet niet of jij dit ook doet? maar ik hoop dat je er wat aan hebt
hahaa bijna het zelfde koudbloedkim maar wat ik er nog bij wou zeggen: als jij je paard uit het land op de stal haalt moet het jou volgen aan een touwtje. en met longeerlijn is het eigenlijk hetzelfde en misschien snapt hij het verschil niet.