Ik doe het nu op de volgende manier, maar ik ben benieuwd of dat wel de goede manier is
We staan sinds een tijdje op een nieuwe stal, waar we een bak hebben met fijne zachte tapijtsnippers. Blijkbaar vindt mijn paardje t heerlijk om daarin te rollen.
Dus nu had ik bedacht dat ik m gewoon elke keer een beloning geef als hij na t rollen blijft liggen. Dat doe ik dan met de clicker. Dat had hij snel door, dus na het rollen gaat hij echt netjes liggen en naar mij kijken (zo van 'kom nou met dat snoepje baasje'). Hij blijft vrij lang liggen (eigenlijk gewoon totdat ik zelf weer op sta). Als ik t snoepje een eindje van m weg houd dan gaat hij op zn zij liggen (zo languit). Ook heel grappig 
Nu is mijn vraag, is dit een goede manier? En zo ja, hoe zou ik hiermee verder kunnen gaan? Wat zijn de volgende stappen die ik moet nemen? Het is misschien handig als ik er ook een commando aan plak...
Wat voor een commando gebruiken jullie? Alvast bedankt voor de hulp!

Zo heb ik 't ook bij mijn Haflinger gedaan! Inderdaad gewoon belonen zodra hij gaat liggen,
Hij vond t wel een leuk spelletje, want daarna deed hij t nog wel vijf keer. Na die vijf keer heb ik maar een keer niet geclickt en toen ging hij helemaal liggen en heb ik wel weer geclickt en snoepje gegeven. Daarna kwam hij niet meer overeind maar bleef lekker in t zonnetje liggen
Maar wel heel belangrijk natuurlijk, anders snapt t paard er niets van