Ik heb mijn verzorgtinker maandag voor het eerst gelongeerd. Volgens mij was het ook mijn eigen eerste keer dat ik gelongeerd heb. Ik wist wel ongeveer hoe het moest want ik heb het vaak gezien enzo. Maar toch deed ik blijkbaar iets fout. Want:
Toen hij ongeveer 5 rondjes had gestapt zette ik hem in draf. Met mijn stem, ik zei: Drrrrraf.
En toen was hij aan het draven maar begon steeds 'slomer' te draven, niet echt actief. Dus ik hou de zweep er een beetje bij maar daar reageert hij niet op. Dus toen ben ik nog gaan klakken met mijn tong en een beetje slaan met de zweep achter hem(op de grond dus). Maar daar reageerde hij ook niet op. en op een gegeven moment nadat hij wat rondjes gedraafd had (en steeds langzamer ging) stopte hij en kwam hij langzaam naar me toe lopen. Dus ik gauw die lijn omwikkelen voordat hij erop ging staan en ondertussen wilde ik hem weer naar de buitenkant laten gaan door met mijn zweep dichterbij te komen maar dan bleef hij op een plek staan en draaide mee met zijn kont zegmaar.
Toen ben ik er maar mee gestopt want ik wist echt niet wat ik moest doen.
Dus, hebben jullie tips? Ik ben niet zo'n held met dit paard want hij is erg sterk en wil soms schrikachtig doen. Maar ik vind wel dat ik de baas over hem moet zijn, anders wordt het rijden ook niks en loopt ie over me heen(figuurlijk hè?

Ik zou het fijn vinden als iemand me kan helpen

Groetjes Anne
P.s. Oja, voor meer info over het paard, kijk in mijn profiel!