Oren naar achter en zelfvertrouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naide_and_me

Oren naar achter en zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:23

Men paard deed in het begin dit niet, maar nu wel. Bij de spaanse pas, legt die zen oren naar achter. Niet plat in zen nek maar gewoon ietsjes naar achter. Weet niet dat het is omdat ik voor hem achteruit stap en dit eigelijk niet mag doen. Nu let ik erop dat ik naast hem blijf, maar hij doet het nog. Bij voetje, buigen, flemhen,... doet hij het niet.
En ook dit:
hij is niet gewoon dat er andere mensen komen, dus wil hij niet gaan liggen als er andere mensen zijn. Ook sommige trucjes zijn slechter. Iemand tips om hem meer vertrouwen te geven? Denk zelf dat hij het niet gewoon is, daarmee dat hij niet zo goed durft.

Captain

Re: Oren naar achter en zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:46

Oren naar achteren betekent concentratie, een spaanse pas vergt meer concentratie dan bijvoorbeeld het flemen. :)

Het is logisch dat je paard niet wil gaan liggen als er andere mensen bij zijn. Paarden gaan pas liggen als ze hun omgeving vertrouwen. Waarschijnlijk ben je zelf ook wat gespannen en wil je graag laten zien wat je paard kan. Daardoor ga je haastig dingen vragen en word je snel ongeduldig. Dit zal je paard heel snel doorhebben dus minder goed meewerken! :)

Probeer rustig te blijven, voor leken is een Jambette als iets heel bijzonders. Dwing je paard niet maar vraag hem iets. Wil hij niet? dan moet je dat accepteren! ;)

Ik heb er zelf ook weleens last van hoor maar je moet goed blijven luisteren naar de paard! :D

Naide_and_me

Re: Oren naar achter en zelfvertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:34

Ah super! ;)
Ja ik dacht het al wel van dat liggen.
Jambette kan hij niet. Enkel spaanse pas. Jambette is dat hij zijn been tilt en vooruit hem strekt, en deze in de lucht houd. Ben er al redelijk ver in hoor :) maar ik wou het hier voor de zekerheid nog eens vragen omdat ik van vele mensen andere reacties krijg :)