Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en afgesteld door de paardenfysio...
heb ook niet naar de handleiding ofzo gekeken... als fysio hem zo afstelt en zegt dat het goed is...
dan geloof ik dat graag.
bij mij is het de fysio (die achter de hoek woont :p)
)
. , had een pessoa die van de billen naar de ringen liepen, en zo naar het bit! dus niet verder tussen de benen. Hij is altijd al zo gelongeert
Het rukte bij hem niet in zijn mond.
lena83 schreef:@silvia bol: zet je de katrollen dan aan het halster en dan de haken tussen de benen? het klinkt wel prettig in ieder geval kan het ook niet in de mond trekken.
Ik ben ook sinds kort met de pessoa begonnen op aanraden van de osteopaat en ik moet ook in alle gangen laten lopen.
Is het ook niet afhankelijk hoe strak je hem afsteld? in hoeverre het paard verzet geeft?
ik deed eerder veel met de dubbele llijnen, maar een lijn achter zijn kont accepteerde hij niet en schoof ook omhoog onder de staart wortel, dan begon hij altijd te bokken.
Het pessoa bontje accepteerd hij wel en ik vind dat hij nu al zijn achterhand verder onderplaatst dan eerder
inderdaad aan de neusriem van het halster en een beetje ruim ingesteld zodat hij wel de ruimte heeft om te springen