Pony te oud om VD te leren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Pony te oud om VD te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 13:51

Ik heb een oudere pony. Haar leeftijd ligt rond de 35 jaar. Doordat ze gewoon wat ouder enzo wordt dacht ik dat het misschien wat leuk zou zijn om met haar VD te gaan doen. Rijden kan ze ook niet telkens meer aan en het is zeker geen pony om enkel in het weiland te blijven staan.
Maarja, nu vroeg ik me af of ze niet te oud is om nog dingen aan te gaan leren?

capopjekop

Re: Pony te oud om VD te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:54

Een dier of persoon is nooit te oud om te leren, door te clickeren met eten is er ook een goede reden om haar best te doen. Je moet op die leeftijd wel rekening houden met wat de pony aankan, maar wat simpele oefeningen moet wel te doen zijn.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:56

Ja idd, ik denk dat buigingen etc misschien iets te veel gevraagd is ..

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:57

neehoor, kan wel! Die van mij is 28 en die kan ook kunstjes. Ik zou wel oppassen met knielen ect.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 14:57

Ja, dat knielen enzo hoeft van mij niet persé. Ik hou uiteraard rekening met haar spieren enzo :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:04

dingen zoals apporteren kusje geven op het blok en spaanse pas moet nog prima kunnen!

wandelen is trouwens ook erg leuk, of wat nh grondwerk

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:06

Rust roest Marilla,goed kijken wat je pony aankan en wat hij leuk vind.Achteruit lopen,wijken,kusjes geven,flemen,
volgen,blok,ja- nee knikken...pffffffff zijn genoeg leuke dingen die weing belastend zijn hoor :j
Misschien wel even opwarmen voordat je gaat beginnen...kost iets meer tijd voor die oudjes :D

lissisanne ... Spaanse pas vergt veel lenigheid vanuit de schouder,niet zo heul makkelijk hoor ;)

Veel plezier hoor...

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:30

Marilla schreef:
Ja, dat knielen enzo hoeft van mij niet persé. Ik hou uiteraard rekening met haar spieren enzo :)

Afbeelding
Die van mij knielt ook nog zoals je ziet,dus als je denkt dat het nog kan en het rustig opbouwd moet t vast lukken!

Quintolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:21

Een pony /paard is nooit te oud om te leren , je moet wel kijken voor oefeningen die nog mogelijk zijn voor zn leeftijd :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:32

Hoe leer je je paard zo knielen..??

S__L schreef:
Marilla schreef:

Afbeelding
Die van mij knielt ook nog zoals je ziet,dus als je denkt dat het nog kan en het rustig opbouwd moet t vast lukken!