niet kunnen rijden, wat dan doen? ipv longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salayka

niet kunnen rijden, wat dan doen? ipv longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 12:05

hallo,

wegens omstandig heden kan momenteel ik niet altijd rijden, en als ik rij niet altijd even lang en goed. nu was mijn vraag weet iemand naast bijvoorbeeld longeren nog andere leuk maar goede oefeningen die het paard soepel houden maar waarmee hij ook aan zijn nodige beweging komt? het is een 20 jarig paard en heeft de neiging snel vast tegaan zitten, dus vandaar ook oefeningen waarmee hij goed soepel mee blijft. en wat afwisseling is ook leuker dan altijd maar longeren natuurlijk.

ik hoop dat jullie wat leuk/goede ideeen hebben!

groetjes patricia

Squawk

Re: niet kunnen rijden, wat dan doen? ipv longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:07

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn paard moet naar de tandarts en aangezien die pas over een paar weken komt, zal ik haar tot die tijd toch in beweging moeten houden. Ik gooi haar weleens los in de bak, doe dan wat oefeningen zoals op mijn stem reageren e.d. maar ook vrij springen of aan de hand wandelen op straat oid. Meer tips, daar ben ik ook benieuwd naar.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:09

Ligt het aan jezelf of aan je paard dat je niet kunt rijden?

Als het aan jezelf ligt en er geen beperkingen zijn voor je paard, kan je misschien wat gaan lezen over vrijheidsdressuur. Mijn vorige verzorgpaard vond dit erg leuk en pikte het heel snel op. Verder misschien en schriktraining of vrijspringen.

Succes!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:10

Je zou kunnen proberen om wat aan lange lijnen te gaan doen? Is voor jezelf ook erg leuk..

Wat ook heel leuk is om te doen is grondwerk en met de juiste oefeningen houd je daar je paard ook soepel mee.. (Voor tips & tricks mag je best pb-en hoor.. Maar anders word het verhaal zo lang :P )

Verder is wandelen ook altijd wel heel leuk, als het goed is is het paard lekker ontspannen.. En het is ook nog eens goed voor jezelf! :)

Losgooien en vrijspringen is ook altijd wel heel leuk om te doen..

D'r is zo veel om te doen :D

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:23

Lange lijnen, grondwerk, schriktraining, clickertraining, wandelen aan de hand, vrijspringen, je paar leren voetballen, ... Je kan zoveel met je paard... Maar wat mogelijk is, is inderdaad afhankelijk van het waarom je niet mag rijden...

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:05

misschien wat grondwerk of Nh oefeningen?
is ook nog superleuk om te doen, of wat vrijheidsdressuur?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:07

Grondwerk, Tteam, wandelen, langelijnen, genoeg te verzinnen hoor :D

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:28

Naast de fiets en lange lijnen inderdaad.
Ik doe schoudervoor, schouderbinnenwaarts , travers , renvers ook aan de hand, met kaptoom. Dat is alleen niet iets wat je in een weekje goed beheerst.

Quintolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:16

Aan de lange lijnen , ermee "spelen" , trucjes leren , je paard rekken ( benen strekken , nek beetje plooien dat hij wat los komt , ...

salayka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 19:54

Saar88 schreef:
Ligt het aan jezelf of aan je paard dat je niet kunt rijden?

ik kan op het moment zelf niet rijden, met mij paard is (gelukkig) niets aan de hand.

bedankt voor de tips, ik ga eens goed oefenen en me goed verdiepen in het Vrijheids dressuur.
met de lange lijnen heb ik geen ervaring en verder in mijn omgeving ook niemand die het mij zou kunnen leren.
ook het wandelen is natuurlijk een leuke bezigheid, er zijn in iedergeval genoeg mogelijkheden;)

super bedankt allemaal!