Ik ben al een paar keer bezig geweest. Gewoon aan een halster. Maar hij heeft er niet zo'n zin in. Hij is heel erg lui, dat is hij altijd geweest, liever lui dan moe zeg maar. En staat liever stil dan dat hij iets doet. Hij snapt wel al dat hij om mij heen moet lopen, maar nu hij dat snapt ziet hij het nut niet meer zo en gaat hij stilstaan en is er geen beweging in te krijgen.
De eerste paar keer liep er iemand met hem mee, zodat hij van mij af bleef lopen en niet stil ging staan. Maar hij heeft nu dus door dat als hij stil gaat staan er iemand met hem mee komt lopen en het dus makkelijker maakt voor hem.
Ik wil dus wel dat hij doorloopt, en van mij af blijft lopen maar niet dat er te vaak iemand mee loopt met hem. Van me af lopen is ook erg moeilijk schijnbaar, want hij wil elke keer gezellig komen knuffelen (wat nou juist niet de bedoeling is
).Aantikken met de zweep heeft geen zin, daar is hij absoluut niet van onder de indruk. Hij reageert er gewoon niet op. En slaan met de zweep lijkt me ook niet echt de bedoeling, dus daar begin ik ook maar niet aan
heb het 1 x gedaan en het is echt heel anders dan met enkele longe en qua sturen lijkt het echt meer op rijden. maar dat paard had het al heel vaak gedaan en in het begin (warm stappen) liep zij zelfs nog een klein beetje weg voor de longe achter dr reet...