Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nibbit schreef:Doe de longe aan de binnenkant door het bit, en dan aan de longeersingel.
Dit werkt het beste als je longeerbak is afgezet en je paard niet uit de 'cirkel' kan gaan
Komt ie dan naar binnen dan kun je hem met je zweep proberen weer meer voorwaarts te drijven, vaak maken ze dan zelf de cirkel weer groter

Nibbit schreef:Doe de longe aan de binnenkant door het bit, en dan aan de longeersingel.
Dit werkt het beste als je longeerbak is afgezet en je paard niet uit de 'cirkel' kan gaan
Komt ie dan naar binnen dan kun je hem met je zweep proberen weer meer voorwaarts te drijven, vaak maken ze dan zelf de cirkel weer groter
griebels schreef:Zweep komt hij nog meer naar binnen, bij mij stilstaan. En daar is hij vliegensvlug in
DarkShines schreef:griebels schreef:Zweep komt hij nog meer naar binnen, bij mij stilstaan. En daar is hij vliegensvlug in
Dan zou ik toch maar op een iets minder lieve manier laten blijken dat het niet de bedoeling is dat hij naar je toe komt. Lijkt me een goeie manier om onder het werk uit te komen, niet de bedoeling. Drijf je bij met de longeerzweep of wijs je ermee naar de schouder? Wanneer je de volte niet te groot laat worden, je wijst met de longeerlijn naar de schouder (even ermee wiebelen evt) en je geeft een kleine ophouding dan zou hij in principe stelling naar binnen moeten geven.
Misschien heb je hier nog wat aan?
[GVL] Met Pasoateugel naar buiten gericht???
Longeerzweep is inderdaad wel veel groter. Maar je moet er even handigheid in ontwikkelen waar je hem het beste kunt vasthouden, zodat hij een beetje in balans ligt en minder zwaar in de hand is.