Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zesiram schreef:Ik heb mijn paard met de clicker getraind toen hij langdurig op boxrust stond ivm een blessure. Hij knapte er mentaal een eind van op,ik vond het heel leuk. Nu hij weer beter is, werk ik nog maar weinig met de clicker. Maar de basisprincipes gebruik ik nog wel, het heeft me toch inzicht gegeven hoe een paard denkt.
Toevallig zondag nog achterwaarts ohz met behulp van deze techniek aangeleerd. Iedereen was verbaasd dat dat binnen 30 sec werkte ( natuurlijk de andere randvoorwaarden ook in orde ).
Kyliam schreef:wij oefenen ook met de clicker. Jammer genoeg geen les erin maar ik wil wel graag een workshop ofzo gaan volgen. Want merk dat ik al vlug tegen dingen aanloop die ik wil vermijden. Want een bedelpaard wil ik er niet van maken natuurlijk.
Ik dacht er over om bij Eva Sageman (weet niet of iemand haar kent) een workshop te doen....
Danielle
galley schreef:Ik wil er wel mee beginnen, maar ik heb gehoord dat je een paard niet kunt belonen met voer, dus hoe leer je dan aan dat de clicker betekent dat hij het goed doet? Mijn moeder trainde de hond vroeger met clicker, maar dat was natuurlijk te doen met voer..